Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1584 ggr
Eliinn
5/20/17, 8:24 PM

Gillar era raggisar att bli klappade på magen ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Milton fullkompligt älskar att bli klappad på magen, alltid gjort.

Så fort han ligger i soffan och man börjar klappa honom så vänder han direkt på rygg och vill att man klappar magen.

När jag kommer hem från jobbet så kan han slänga sig på rygg med magen upp i hallen precis som "Äääänntligen är du hemma, klappa min mage nu "

Från tidigare erfarenheter så känns det som att magen är ett big no no för katter, men inte här inte.

Borde inte det precis som med hundar signalera att "jag är trygg med dig och såhär visar jag det" ? 

Självklart ett nytaget bildbevis där Milton är rakad på magen sen ultraljudet :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Annielle
5/20/17, 8:52 PM
#1

Jag har en favoritkatt på gården där jag bor som alltid gör så för att hon vill bli klappad på magen av mig, klappade henne för en stund sen 🙂

Det är en helt vanlig grårandig bondkatt.

Men som du säger verkar det vara ett big no för de flesta katter annars.

Har tyvärr ingen ragdoll eller annan katt själv…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Hennah
5/20/17, 8:52 PM
#2

Nej, längre ner än bröstet är ajjabajja! 😺 Armhålor och bröstkorg däremot älskar han att bli kliad i/på! 😻

Junkan
5/20/17, 10:02 PM
#3

Min älskar också magen.

OberonsMatte
5/21/17, 7:07 PM
#4

Min Oberon ligger väldigt ofta på rygg och när han ligger sådär med gosmagen i vädret är det ju omöjligt att låta bli att klappa och pussa på den.😍 Hur mycket han gillar det vet jag inte, men han verkar i alla fall inte avsky att man klappar på magen. Att rivas och bitas skulle nog inte falla honom in oavsett obehag, men han ligger kvar en stund i alla fall och börjar alltid spinna.❤️

Min skogishona och dramaqueen Doris ligger också ofta på rygg, men hennes mage får man inte peta på över huvud taget och birman Ruben blir alltid busig och vill brottas och bitas om man klappar på magen. Att ligga på rygg är ju också det perfekta läget för en katt när det gäller att försvara sig och lekbrottas, så även om det kan tyda på trygghet och tillit när en katt ligger på rygg signalerar inte direkt underkastelse.

Sajtvärd Katter iFokus

Junkan
5/21/17, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bildbevis

Eliinn
5/21/17, 10:53 PM
#6

# Har en huskatt också och hon blir inte sur om man klappar på magen men inget hon tycker om direkt sådär. 

Milton som är ragdollen är sådär trasdocks avslappnad när man klappar på magen, bara ligger där. Ibland tar han tag lite försiktigt med framtassarna och "kramar" min hand. 

#4 Det med att dem ligger i perfekt läge för att försvara sig har du ju helt rätt i! inte tänkt det riktigt så. 

Ibland övergår klappande på magen till bus, då sparkar han allt vad han har med baktassarna och "biter" mig i handen och håller fast med framtassarna. men bara om jag bjuder in till lek :P

#5 Precis som Milton ;) och vilka härliga pälstofsar på baktassarna,  Min har likadana och är inte alltid så förtjust i dem alla gånger, han biter och drar i pälsen så ibland klipper jag bort det

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: