Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2065 ggr
mariakaarlsson
6/16/17, 8:28 AM

Omplacering av två underbara katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På grund utav ändrade boendeförhållande måste jag med sorg i hjärtat omplacera mina vackra och underbara ragdollkatter Yoda och Aslan. Båda katterna är lite mer än ett år gamla, Yoda är född i januari 2016 och Aslan april 2016. Fullt friska, kastrerade, grundvaccinerade och Aslan är chipmärkt (dock inte Yoda). Veterinärintyg finns. Ingen stamtavla men Yoda är 100% ragdoll och Aslan är 75% ragdoll och 25% norsk skogskatt. De är för närvarande innekatter och har varit hela sitt liv, de brukar få gå ut och gå i koppel vilket de älskar. När de inte får gå ut i koppel är de van vid att kunna gå ut på en innätad balkong. Yoda är otroligt tillgiven (utan att vara påträngande), kelig och följsam. Aslan är lite mer tillbakadragen men tycker om att vara en nära (t ex ligga bredvid en i soffan). Hemmet är otroligt viktigt för mig och jag vill att framtida ägare ska kunna erbjuda katterna ett bra hem och har tid för dem. Jag vill sälja dem tillsammans och jag hade tänkt mig 5500 för båda katterna. Allt som jag köpt till dem följer självklart med när de flyttar om ni önskar. Så som två kattlådor, stort klösträd, transportbur, koppel, matskålar, leksaker mm. Jag lägger in några fler bilder under kommentarerna. /Maria

Annons:
mariakaarlsson
6/16/17, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
mariakaarlsson
6/16/17, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
mariakaarlsson
6/16/17, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
mariakaarlsson
6/16/17, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
mariakaarlsson
6/16/17, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Eliinn
6/16/17, 10:12 PM
#13

Rubriken i inlägget är ändrat då trådskaparens ena katt är en korsning.

Däremot tillåter jag omplacering av vuxna katter även om dessa är ragdollkorsningar eller saknar stamtavla.

Vi har alla olika åsikter om vad som klassas som ragdoll och vad som ska tillåtas på denna sajt. Jag väljer att välkomna alla oavsett om man äger en korsning, en renrasig ragdoll med stamtavla eller en ragdoll som saknar stamtavla.  

Däremot stödjer jag inte ssk buskavel och tillåter inga inlägg om medveten avel av korsningar eller försäljning av kullar med korsningar. Omplacering av vuxna katter anser jag dock vara helt okej så länge man är tydlig med att det INTE är renrasiga  ragdolls eller att dem saknar stamtavla.

Om någon har andra åsikter om detta så får ni gärna skriva ett privat meddelande till mig.

Var snäll och håll en god ton och håll tråden ren från  sånt som inte har med omplacering av trådskaparens katter :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: