Annons:
Etikett07-ragdollbilder
Läst 3479 ggr
Temalie
11/5/17, 12:47 AM

Sommarpäls vs Vinterpäls

Hej! Till jul ska jag och min sambo få hem våran lilla ragdoll-tös vilket vi verkligen seer fram emot! Jag är väldigt nyfiken på just hur ragdollens päls variera mellan olika säsonger och hur stor skillnad det kan var. Som innekatt så har jag uppfattat att bytet inte är helt säsongsbundet. Men det vore kul att se hur era katter ser ut i "sommar-" och "vinterpäls"! :)

Annons:
Eliinn
11/9/17, 9:18 PM
#1

Jag tycker mig inte kunna se någon skillnad på sommar och vinterpäls på min Milton, han är innekatt.
Men jag vet att det kan va stor skillnad ! :)

Har för mig att OberonsMatte här på ifokus  har en tydlig skillnad på sin Oberon, får hoppas hon delar med sig utav två bilder ;)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Djupdal20
11/10/17, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Så här stor skillnad kan det vara. :)

Kirnzy
11/10/17, 5:39 PM
#3

Förlåt för OT men #2 herregud vilka tassar! 😍

Otroligt vacker katt och vilken skillnad på pälsen!

OberonsMatte
11/11/17, 10:42 AM
#4

#1 Jag har visat skillnad på Oberons pälslängd, men det var ungpäls och vuxenpäls. Oberon var ovanligt korthårig fram till 2,5 års ålder, men sedan fick han konstigt nog ovanligt LÅNG päls istället och sedan dess är pälsen alltid lång. FÖR lång egentligen eftersom Ragdoll är en semilånghårig ras.

Kanske syns skillnaden mer på individer med kortare päls eller raser med mycket underull… (tänker på min relativt korthåriga skogishane som ibland plötsligt får en fin, men (jämfört med Oberon) väldigt blygsam krage.

Sajtvärd Katter iFokus

Temalie
11/12/17, 9:26 PM
#5

#2 Otroligt imponerande skillnad! Är det en inne eller utekatt då (ser att vi har en inhägnad veranda), för jag gissar att det kan påverka hur stor skillnad det blir? :)

#1 #4 Ja, jag har sett bilder på Oberons utveckling och jag tycker verkligen att det är riktigt intressant hur stor skillnad det blev. OberonsMatte: Vet du om det var någon liknande utveckling hos hans föräldrar, eller hur såg deras päls ut? Skulle vara kul att veta hur hans päls och utveckling förhåller sig till föräldrarna, men ajg förstår att det kan vara svårt att veta :)

Cordata
1/17/18, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Noomi på sommaren vs vintern. Det kanske inte syns jättetydligt på bilderna men pälsen är betydligt längre nu, vilket märks särskilt på kragen och svansen 😊. Hon är innekatt.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: