Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1794 ggr
Kallekatt
2018-04-12 10:58

Raka katten...

Har bokat tid hos veterinär för att se över hans tovor, känns så där.. Jag har ju bara haft Kalle i två veckor så jag undrar verkligen hur han kommer att reagera på rakningen, men framför allt hur han blir efter när han inser att han är en nakenkatt :-) Han har mest tovor på bakbenens utsida, men några få på andra ställen. Ska man slå till och be dom raka hela katten?

Annons:
MonicaLagerquist
2018-04-12 11:09
#1

Jag skulle nog raka hela katten och sen se till att hålla pälsen i bättre skick.

Stolt ägare till fem La permer

Kallekatt
2018-04-12 12:40
#2

Det är väl lite så jag resonerar också, att det är kanske bäst att börja om från början.

Lena129
2018-04-14 08:23
#3

Jag rakar min varje vår numera. Han verkar tycka det är jätteskönt. Slipper dessutom att ägna lika många timmar varje dag åt att vårda sin päls och kan leka mer i stället.

//

Lena

Kallekatt
2018-04-16 08:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kalle fastar inför klippningen om han måste få lugnande, han är i n t e nöjd😄 Sveriges kanske kräsnaste katt åt emot hand värdighet knäckesmulor under köksbordet. Känns som hans blick säger FÖD mig människa!! 😂

Eliinn
2018-04-19 16:34
#5

Haha Stackars Kalle, kan inte va lätt! 😂 Att han sen måste käka smulor under bordet, vilken hemsk matte han har 😉

Känner igen den där blicken…. Milton har också en sån "ge mig mat kärring" blick när han måste fasta inför ultraljudsbesöken han måste göra några gånger per år haha….

Har vi nå bildbevis på hur stilig han blev nu då ? 😉

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Kallekatt
2018-04-23 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag svär på att jag lämnade in en farbror till veterinären och hämtade en kattunge, Kalle har blivit så sjukt busig efter rakningen. Han är kanske inte världens snyggaste men kanske världens mjukaste och varmaste katt! Han börjar tröttna på mig, kan inte låta bli att pussa och gosa med hans supermjuka kropp 😃

Annons:
Kallekatt
2018-04-23 09:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Lite klenare än innan 😉

Upp till toppen
Annons: