Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1177 ggr
millan85
5/6/18, 4:14 PM

Hur ofta är ni ute med era ragdolls?

Jag fick hem min kattunge för ca 2 veckor sen och vi har varit ute igår och idag och det tycker hon var spännande ☺️ Hur ofta är ni ute mer er katt? Tänker att man kanske inte gör dom någon tjänst om man går ut varje sådan?

Annons:
Eliinn
5/6/18, 8:12 PM
#1

Jag går aldrig ut med min ragdoll av  den anledningen att han inte visat intresse av att vilja vara ute. Försökte antal gånger när han var yngre men han ville mest in och jag har därför inte fortsatt.  Han är rätt nöjd med att va på balkongen :)

Men om katten tycker om att vara ute så är det ju bara bra att man är ute så mycket man kan :) Det är ett jättebra sätt att aktivera sin innekatt!
Har dock hört att vissa katter får smak för det här med att va ute och när man väl börjat så kommer katten vilja gå ut ofta och kan stå och jama ordentligt vid ytterdörren för att den vill ut. Så det är kanske något man ska ha i åtanke ;)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Kallekatt
5/7/18, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har bara haft min katt i en dryg månad, han var innekatt tidigare men eftersom vi bor i radhus så ville jag att han skulle kunna vara med oss ute och att man skulle slippa passa altandörren…. Så senaste veckan när det varit fint väder så är han ute i timmar. Han tassar omkring eller så ligger han som just nu och bara njuter av det fina vädret :-)

OberonsMatte
5/7/18, 9:48 PM
#3

På sommaren blir det nästa varje dag (om det är fint väder). På vintern bara någon enstaka gång.

Sajtvärd Katter iFokus

[NiennaInglorion]
5/14/18, 8:05 AM
#4

Är ute mer eller mindre varje dag med mina två katter, (en ragdoll och en helig birma). Under höst och vinter gillar de dock att vara inne mest. :)

UlrikaC
5/20/18, 11:43 PM
#5

Jag är ute med min nästan varje dag,  han är bara 5 månader än så det har mer blivit för att visa honom livet utanför husväggarna. Han trivs både ute och inne så jag brukar ropa på honom när jag själv ska gå ut i trädgården, om han inte redan är i närheten vill säga ;) vilket han ofta är. Jag använder sele och han sitter fint och väntar på att jag ska sätta på det :). Är han inte intresserad av att gå ut ligger han kvar på golvet och titta på mig. Är han lite mosig i början så låter jag ytterdörren stå öppen ett  tag när vi går ut så får han välja om han vill in igen men han brukar nästan alltid bli intresserad. Ibland jamar han vid dörren men det är inte så ofta, inte än i alla fall ;). Man märker att han mår bra av att få gå ut en stund (brukar låta honom välja när det är dags at , han far runt som en kanonkula när han kommer in igen och är nöjd.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
lexlifespace
5/24/18, 5:34 PM
#7

På vintern går vi inte ut alls då ingen av oss tycker om svenska vinterkylan. 

Nu på våren/sommaren när det är varmt går vi ut varje dag. Antingen cyklar vi en runda där Mums får sitta i cykelkorg med sele och kopple, vilket hon tycker om och lärt sig att göra sen hon var liten annars så går vi en runda runt studentlägenhetskomplexet vi bor i där Mums får bestämma hur vi ska gå. 

Varje sommar spenderar vi veckor i familjehuset tillsammans med resten av familjen. Mums får sommarlov då hon  går in och ut som hon vill. Därför kan man säga att hon är en blanding av både inne och utekatt. 

- Lex och Mums

Upp till toppen
Annons: