Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 703 ggr
mjillah
2018-05-26 10:17

Kattunge 6 veckor vill inte äta

Hej! Nu behöver jag er hjälp igen. När mina kattungar var 4 veckor så började jag så smått att ge dem fast föda. Detta gick jättebra och alla ungarna fattade direkt grejen med att äta ur skål. Nu på måndag är kullen 6 veckor och en av pojkarna har sedan någon dag tillbaka börjat vägra äta. Har lyckats få honom att äta någon liten bit och slicka från mitt finger lite smått men han ”tröttnar” ganska snabbt och springer iväg och leker istället medans de andra ungarna äter. Förutom att han inte äter så har jag också märkt att hans bajs är väldigt ljust och rinnigt. I övrigt är han pigg och glad och leker med det andra kattungarna. Han diar fortfarande glatt så fort tillfälle erbjuds. Tar tacksamt emot råd och tips!

Annons:
Pia-69
2018-05-26 22:26
#1

Jag hade ringt en veterinär och konsulterat, om allmäntillståndet blir/ är slö och hängig så hade jag sett till och komma till vet så fort som möjligt!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Lena129
2018-05-27 08:07
#2

Avmaskad?

//

Lena

mjillah
2018-05-27 09:59
#3

#1 Han är inte speciellt slö, sover lite mer än va de andra gör men leker ändå emellan det är springer runt tillsammans med de andra. Ringde veterinär idag och fick råd om att åka in med honom i veckan så ska göra det. #2 nej

Pia-69
2018-05-27 20:52
#4

#3 Okej! Va bra att du fick tid hos vet, berätta gärna sedan hur det gått! 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

MonicaLagerquist
2018-05-28 08:45
#5

Har han lös avföring har han säkert lite ont i magen. Låt honom dia och vila magen från annan mat. Håll koll på vikt och allmäntillstånd.

Stolt ägare till fem La permer

mjillah
2018-05-31 15:02
#6

Veterinären hittade inget fel och ordinierade "tvångs"matning och skickade med oss veterinärfoder från Hills som vi nu matar med. Så nu har vi iaf börjat få i honom lite mer mat.  Känns redan lite piggare men vi får se. Väger honom varje dag nu också så hoppas på att snart få se en viktökning.

Annons:
Upp till toppen
Annons: