Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1302 ggr
millan85
2018-07-08 09:12

Till er som har två eller fler katter :)

Vi har en 7 månaders ragdoll här hemma. Vi funderar på att köpa en till kring jul då vi är lite lediga. Hur har er katt reagerat då ni köpt en till? Jag har hört av endel att det kan fräsas endel hemma innan dom accepterar en ny familjemedlem. Skulle vara kul att höra hur det var för er.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-08 09:13
#1

Det har för det mesta gått bra.

Stolt ägare till fem La permer

Lussan20
2018-07-08 09:21
#2

Min son hade två Ragdoll, honan var liten och tunn, hanen blev en stor hankatt.Han älskade honan , men blev för tung och hårdhänt mot henne.

De hittade en äldre dam som tog över honan, hon fick en drömtillvaro där. Hanen har varit här en vecka då familjen varit på semester, förutom tidiga morgonkonserter så var det en mycket trevlig vecka, en rolig prick! Annars tror jag det kan gå hur bra som helst!

Lycka till önskar WL🐱

Maria
2018-07-08 09:37
#3

Det har varit en kort period med fräsande när vi skaffat nya katter men vi har för det första inte försökt att lägga oss i så mycket och så har vi hållit dem åtskilda första dagarna med kompostgaller så att de kunnat bekanta sig på håll så att säga. Sedan har det gått hur bra som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eliinn
2018-07-13 23:13
#4

Milton var drygt ett år när han fick sällskap av annan kattunge. 

Då kattungen var född ute av en "vildkatt" så fick hon först bo själv i sovrummet (under sängen) en tid så att hon fick bli trygg i sig själv och mig då hon haft noll kontakt med människor. När jag väl släppte ihop dem så höll sig Milton undan mest, fräste lite om hon kom för nära. Men det dröjde inte länge innan jag hittade dem tätt intill varandra ❤️
Milton höll sig gärna i bakgrunden och observerade den nya katten mycket i början.  
Tror att det är lättare att introducera en kattunge än att para ihop två äldre katter utifrån det jag hört. Att den första katten även är rätt ung tror jag också är en fördel.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

new2ragdoll
2018-07-15 19:45
#5

Den äldre killen fräste och slog på lillkillen i drygt en vecka. Sen blev de bästisar. :)

eli1991
2018-08-07 12:37
#6

Hade en 2 årig bondkatt hona och sedan flyttade det in en 3 årig ragdoll hane. Nu har det gått 1år sedan dess. De fräser fortfarande åt varandra ibland, accepterar varandras närvaro men håller sig helst på olika våningar. Ragdollen huserar mest på övervåningen, har låda och mat där medans bondkatten har sitt space på nedervåningen. Självklart kan de röra sig fritt mellan våningarna. Tror aldrig dom kommer bli "vänner".

Annons:
Junkan
2018-08-07 18:15
#7

Nä mina som är 6 och 4 år kommer heller aldrig bli vänner tyvärr. Skaffade en Birma när Ragdollhonan var 2 år. De accepterar varandra men jag kallar dem inte vänner.

Lena129
2018-08-08 21:50
#8

Min lugna hane blev väldigt stressad över honan som hade en helt annan energinivå. Det blev inte roligt för honom och jag tappade kontakten med honom.

//

Lena

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: