Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3632 ggr
millan85
2018-08-02 18:19

Ni som jobbar heltid och har en innekatt

Ni som jobbar heltid, lämnar ni er katt hemma om dagarna eller har ni tillsyn under dagen?

Annons:
Tjeja
2018-08-02 20:23
#1

Jag jobbar 75% min patner 100% vi har ingen annan tillsyn under dagarna till våra innekatter. Å andra sidan jobbar jag skift så det är sällan de verkligen är ensamma en hela arbetsdagar mer än ett par tre ggr i veckan.

Å tredje sidan har vi 2 katter, så de har sällskap av varandra! Vilket jag tycker är väldigt viktigt. Hade ena kissen helt ensam ett tag och han blev jättedeprimerad när vi inte var hemma. Idag mår han mycket bättre när han har en kompis. <3

Så jag rekommenderar starkt att om du jobbar heltid skall du inte ha en ensam innekatt utan minst två så att de har varandra.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Eliinn
2018-08-12 18:02
#2

Jag och sambon jobbar heltid och katterna är ensamma från 7-16 om dagarna utan problem .. . Har även jag två katter så visst har dem säkert sällskap av varandra mot om dem hade vart ensamma.

Ingen fara att lämna dem så, tror katter vänjer sig och passar på att lata dig medan dess ägare är borta ändå. Men visst finns det säkert katter som blir olyckliga av att va ensamma och då är det nog ide att tänka på en kattkompis  :)

Man kan ju alltid testa och låta en webbkamera på datorn stå på och tjuvkika hur det fungerar om man är osäker :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

new2ragdoll
2018-10-04 19:16
#3

Våra katter sover när vi inte är hemma.

Upp till toppen
Annons: