Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2183 ggr
UlrikaC
2018-08-21 22:33

Oemotstsåndlig leksak

Hej! Jag tycker det skulle vara kul och intressant att få lite tips från er om bra kattleksaker som era raggisar älskar och tycker är roliga . Jag har själv köpt ett antal till min 8 månaders ragdollkille och det är inte lätt att hitta några som håller i längden och som är kul. Visst har han gillat dem han fått som råttor, mjuka studsbollar, Cat It Senses Circuit, spön med svansar/fjädrar på, batteridriven boll med mjukisdjur på släp mm och eget som man hittar på som t.ex. prasslande presentpapperspaket att krypa in i och gömma sig i och tandborste som han faktiskt gillar😃mm. Har någon t. ex prövat Frolicat Pounce eller lilla mattan där en låtsasmus roterar under? Ja jag skulle gärna få tips från er på bra och roliga leksaker som han även kan aktivera sig själv med. Vilka favoriter har era katter? 🐱

Annons:
saimon
2018-08-25 11:04
#1

MIin kille är 9 mån. Jag har köpt allt möjligt som han inte är så intresserad av. Det roligaste är små pappersbollar. Som jag gör själv. Jag kramar ihop papper och fäster runt om med maskeringstejp. Jag gör dem inte så stora utan att han kan bär dem i munnen. Han hämtar dem efter kast varannan gång. De n andra får jag själv hämta. Så jag får också motion😉😉. Jag skulle också. Vilja ha tips på något han kan roa sig själv med.

UlrikaC
2018-09-07 16:25
#2

:) Ja man får vara uppfinningsrik, papper brukar ju vara populärt och är det även här.  Något han gillat från första början är i alla fall det lite längre spöt på ca 1 m med en tråd med fjädrar i ändan som man låter fara genom luften och efter golvet, gillas alltid och små skumgummibollar som studsar :). Leka "titt ut" eller snarare ligga och lurpassa och gömma sig bakom något och smygtitta ut på honom är också populärt men det kräver ju sin energi ;) 😂. Letar vidare……

Matildalrj
2018-09-09 06:41
#3

Min ragdollkille älskar tofsar! Har köpt några riktiga stora i plast som hAn inte kan tugga sönder. Han älskar när jag skjuter iväg dom både inne och ute och har lärt sig hämta o lämna dom! Bra motion och han är oftast helt död efter att ha sprungit efter dom :)

Upp till toppen
Annons: