Annons:
Etikett08-aktiviteter
Läst 2948 ggr
Matildalrj
2018-09-19 20:35

Hur mycket ”håller ni på” med era ragdolls?

Nu måste ni hjälpa mig! Är jag bara nojig kattmamma eller behöver jag aktivera min älskling mer? Har en 1 1/2 årig Ragdoll hane. Kastrerad innekatt. Han har väl ungefär 2-3h ensamtid om dagen nu är jag mammaledig så nu är han aldrig ensam typ. Vi leker lite på morgonen sen är vi ute o går 1-1 1/2h om dagen minst 1 gång men ofta 2-3 gånger (han får följa med när vi går ut). Vi leker lite på kvällen om han vill. Han försöker väcka oss runt 6 på morgonen men annars är han världens snällaste inte särskilt gosig men social o snäll mot bebisen. Hur aktiverar ni era katter? Räcker det jag gör eller kan jag göra mer?? Har alltid dåligt samvete och överväger att skaffa kattkompis men är såå osugen på en till bebis just nu haha…

Annons:
OberonsMatte
2018-09-19 20:58
#1

Jag tror inte att din katt är understimulerad, så det behöver du inte känna dåligt samvete för.  Att vara med i vardagen innebär både social kontakt och stimulans, och med utevistelse dessutom så ger det en massa nya intryck och aktivering varje dag.

Sajtvärd Katter iFokus

Matildalrj
2018-09-20 07:47
#2

Tack för svar! Med en bebis så känns det som att han inte får lika mycket tid längre men problemet sitter nog hos mig :)

Lena129
2018-09-20 14:55
#3

Jösses så mycket egentid din kisse får…. Så mycket hinner inte jag men min verkar glad och nöjd ändå… Så du ska nog inte ha dåligt samvete…

//

Lena

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
millan85
2018-09-22 19:55
#7

Tror inte alls att din katt är understimulerad, snarare tvärtom :) jag hinner inte alls göra så mycket med min. Går du även ut på vintern?

saimon
2018-09-25 14:19
#8

Min ragdollkille kastr. 10 mån.. försöker jag också leka med en till två ggr dagl. Jag har skaffat vagn till honom. Hade tidigare ryggsäck men den blev för liten. Han älskar sin vagn. Jag går raska promenader med honom där han ömsom går i sele och åker vagn när han tröttnar på selen. (Det går inte fort när han går i selen 😉🤣). Men han älskar sin vagn.👍👍 Jag har också undrat om han är understimulerad . Men det verkar inte så när man läser svaren. Men jag får samvetskval om man hoppar över leken någon dag.

new2ragdoll
2018-09-28 13:31
#9

Sedan vår son föddes har aktivitetsnivån sjunkit enormt mycket på våra katter tyvärr… Innan bebisen kom till världen kom katterna jämt till mig/oss och ville leka men nu är ju grabben såpass stor att han springer efter dem och de går och gömmer sig. Sen sover de hela dagarna. Det är en trist utveckling. Men jag försöker iaf aktivera dem morgon, middag, kväll, kanske totalt en halvtimma med spön, vippor och bollar. 

Katter mår bra av att röra på sig. Att katter ska sova mycket tror jag är en myt.

Upp till toppen
Annons: