Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1381 ggr
Heffipeffi
12/2/18, 6:48 AM

Tips på torrfoder

Har övertagit två raggdolldamer, som är inbitna torrfoderätare. Själv anser jag att barf är det bästa, och har barfat mina katter över 15 år. Dessa två damer ser ut som jag försöker förgifta dom när jag erbjuder de kött. Så nu söker jag tips på bra torrfoder. Eftersom jag varit helt i barfvörlden de senaste åren, har jag noll koll på torrfodren som finns i dag. Nu äter de ett foder med 15% fett i. Tycker att deras pälsar kunde va finare, så jag funderar på om inte ett foder med högre fetthalt skulle va bra.

Annons:
Lena129
12/2/18, 10:58 AM
#1

Acana. Bäst.

//

Lena

Heffipeffi
12/4/18, 8:09 AM
#2

#1 Jag gav Acana till mina korthårig huskatten period för länge sen. De fick jättedåligt pälsar. Men kanske fodret är bättre nu.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Pia-69
12/4/18, 9:59 AM
#5

Har hört att Orijen är bättre än Acana, båda kommer från samma tillverkare. Du kanske kan prova Orijen om du inte redan gjort det!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Heffipeffi
12/5/18, 1:16 AM
#6

#5 Provade Orijen när det precis kommit till Sverige. Mina katter tyckte inte om det. Men det här är ju två andra katter, så de kanske tycker om det. Har tittat runt lite på spannmålsfria foder. Är det nån som fodrar med Porta 21?

Annons:
Upp till toppen
Annons: