Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1336 ggr
saimon
12/14/18, 8:54 AM

Försäkring forl

Har en ettårig ragdollkille. Har hört att det är vanligt med forl. Jag borstar tänderna så gott det går. Men har läst att man inte kan förebygga forl, endast plack och tandlossning. Jag har honom försäkrad i Agria. Tyvärr täcker ingår inte forl i försäkringen.. Nu funderar jag att byta till Svedea där försäkringen täcker forl.. Är det någon som har erfarenhet av detta?? Tacksam för tips

Annons:
MonicaLagerquist
12/14/18, 9:28 AM
#1

Kolla bara så att det gäller. En del bolag har som krav att katten ska försäkras innan fyra månader för att det ska gälla.

Stolt ägare till fem La permer

Marinas Mix
12/14/18, 9:54 AM
#2

Om du tecknar försäkringen hos Svedea, så ska du försäkra kisse innan kisse är 2 år för att du ska kunna få för FORL

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

NatasjaHemby
12/14/18, 9:56 AM
#3

Det verkar vara införsäkring innan två års ålder som gäller för att försäkringen ska täcka TR på Svedea.

På If gäller att katten ska ha varit försäkrad hos dem i minst ett år innan sjukdomen bryter ut, så vill man byta till dem så är det nog bäst att röntga innan man byter bolag så att det finns bevis. 

Jag har själv inga erfarenheter av att byta bolag men har funderat på det länge. Dock inte pga TR utan pga Agrias extremt höga premier. Är annars väldigt nöjd med dem.

SE*Simbelmynes

Eliinn
12/15/18, 10:51 PM
#4

Hittar info från Svedea från 2016 där det står att det krävs att man tecknar försäkringen innan 4 månaders ålder utan avbrott för just FORL och att dem täcker 6000 kr per år.  Så det är tyvärr försent om dem inte ändrat sina vilkor sen dess :/

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

saimon
12/16/18, 8:45 AM
#5

Jag har också läst att det gäller forl om man tecknar innan katten fyller två år. Jag vet ju att Agria är bra, men Svedea har också bra recensioner . Jag har ”velat” ett par veckor nu. Måste snart bestämma mig!! Tack för alla tips. Någon som har erfarenhet av Svedea??

Eliinn
12/18/18, 9:11 PM
#6

Förstår att det är svårt, tror ändå att många försäkringar är ganska snarlika numera. Tidigare så var det väl bara Agria som inte sänkte ersättningen för veterinärvården när katten blev äldre, men idag tror jag nästan alla eller alla har slopat det.
Jag har Agria och har en sjuk katt som kostat mycket i  operation, intensivvård och regelbundna återbesök i flera år nu . Det har aldrig vart några problem  med att få ersättning ifrån dem under alla år så jag kan iallafall varmt rekommendera dem :) 

Om du inte redan har hittat dit så finns det en sajt där dem jämför kattförsäkringar:

https://www.konsumenternas.se/forsakring/olika-forsakringar/om-kattforsakringar/jamfor-kattforsakringar

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: