Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1686 ggr
Elinebba
2019-02-05 09:04

Övertagande av ragdoll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har en underbar ragdoll efter en omplacering från en väninna. Jag har lite fundering kring hur jag kan få henne att känna sig hemma här. Hur lång tid tar de innan de ser detta som sitt hem. Hon är inte den gosigaste ännu men hon följer mig överallt o kan komma o lägga sig bredvid o bli klappad men även gå undan om man klappar henne. Hon älskar att bära saker o hatar stängda dörrar.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-02-05 09:17
#1

Det är så olika från katt till katt.

Alla katter är inte gos och knäkatter,

Lek med henne och kela med henne på hennes villkor.

Stolt ägare till fem La permer

Junkan
2019-02-05 17:22
#2

Ragdollen är väl i många fall sådär att den vill vara med men gärna bredvid. Så är det hos mig, Birman hänger på mig och Ragdollen är bredvid.

Eliinn
2019-02-10 20:25
#3

Det är nog väldigt svårt att säga hur lång tid det tar, precis  som med oss så är det ju väääldigt inviduellt hur fort man känner sig hemma på ett nytt ställe :) 

Hon har nog fullt upp med att checka av hur dina rutiner ser ut just nu… och kanske var bästa, skönaste sovplatsen är ;) 
 Var bara dig själv och visa henne hur dina rutiner ser ut om dagarna.

Tycker att det låter som hon redan börjat upptäcka sitt nya hem när hon följer dig överallt och lägger sig bredvid dig. När det nya lagt sig  och hon litar på dig till fullo så kanske hon kommer bli gosigare, men precis som tidigare skriver så är det inte alla katter som är knäkatter, eller supergosiga. 
Det är väl det som är charmen med katter tycker jag, mycket sker på deras villkor ! :) Men när dem väl litar på sin ägare så älskar dem nog oss över allt annat, på sitt egna lilla vis :)

Lycka till med dina nya vän!

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: