Annons:
Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1402 ggr
Ktina20
4/10/19, 9:13 AM

Kan ni hjälpa mig? Är den Blå eller brunmaskad????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla…Jag vill ha en blåmaskad ragdoll kattunge och hittar denna till bra pris och dagum som passar…..men ägaren vet inte riktigt om denna blir blåmaskad eller brun? Först sa hon blå, men en som varit o tittat på katten före mig tyckte den kunde va brun o tog den inte….kan någon erfaren här hjälpa mig att se? Jag måste svara idag om jag ska ha den eller ej men vill ju veta färg innan… kan skicka in fler bilder om det behövs… snälla nån som vet?

Annons:
MonicaLagerquist
4/10/19, 9:15 AM
#1

Hur gammal är kattungen?Vilken färg har föräldrarna?Gärna länk tilll stamtavlan

Stolt ägare till fem La permer

Ktina20
4/10/19, 9:34 AM
#2

Hej mamma är blåsköldpaddmaskad ragdoll birma och papap brunmaskad colorpoint rensarig radoll. Kattungen är en hane så han blir inte sköldpaddmaskad. Kattungen är 3 veckor

Ktina20
4/10/19, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
MonicaLagerquist
4/10/19, 10:20 AM
#4

Varför köper du en huskatt om det är en blåmaskad ragdoll du vill ha?

Med tanke på att den har så mycket färg redan så skulle jag gissa på brunmaskad.

Stolt ägare till fem La permer

Ktina20
4/10/19, 10:41 AM
#5

Hej förstår inte! Vad menar du med huskatt? Vad jag kan se är ju denna katt ragdoll men visst jag är ingen proffs på detta än tycker de är vackra och mysiga.. o vi vill ha den som sällskapskatt :) så vad menar du med om jag vill ha en huskatt om jag vill ha en ragdoll? 🤪jag blir förvirrad 🙈 Tack för din åsikt om brunmaskad eller blå. 🙏

MonicaLagerquist
4/10/19, 10:48 AM
#6

#5 det är en huskatt eftersom att den saknar stamtavla. Det

är inget fel på huskatter men att saluföra dem som raskatt är inte helt korrekt.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Pia-69
4/14/19, 8:37 PM
#7

#5 Vad får du betala för katten? Och vad ingår i priset?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Honestyisdead
4/19/19, 11:24 AM
#8

Ja det där är ju ingen ragdoll. Du skrev själv att en av föräldrarna är BIRMA. Då kan så klart inte kattungen bli en raskatt. Det är en huskatt/bondkatt.

Upp till toppen
Annons: