Annons:
Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 1752 ggr
Juliaps
2019-04-22 20:57

Ragdoll som innekatt

Hej! Jag och min sambo är inne på att skaffa oss en liten ragdoll. Vi bor dock i en lägenhet på 49kvm, så funderar hur det fungerar att ha den som innekatt i vår 2:a? Berätta gärna hur ni upplevt det!

Annons:
Lena129
2019-04-29 13:18
#1

Ragdoll SKA vara innekatt…. Eller hur menar du….? Har du läst på om rasen…?

//

Lena

Eliinn
2019-04-30 20:17
#2

#1 Tror TS menar hur det funkar att ha en ragdoll i en 2a, så uppfattade jag det iallafall.

Det går alldeles utmärkt att ha en ragdoll i en 2a! :) 
Jag bor själv i en 2a på 51 kvm och har två katter(en ragdoll och en huskatt), inga problem! 
Dem har levt större delen av sina liv ihop och trivs med varandra.  
När vi är borta längre än en helg så brukar dem få vara  hos mina föräldrar som har hus. Visst tycker dem det är superspännande att det finns fler rum att undersöka och större sträckor att springa full fart på när bushumöret sätter igång! Men har aldrig märkt att dem skulle vantrivas i vår 2a heller. 

Har även nätat in balkongen så dem kan vara där och spana på kråkorna! Mina har aldrig visat nån tendens att sakna utelivet, dem är mer än nöjda med sin balkong! :)

Vill man så kan man vänja dem att gå ut i sele :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

LinneaWik
2019-05-12 20:58
#3

Skriver samma som jag skrev på katt iFokus: Jag har en ragdollhona på 2,5 år, hon älskar att vara ute. Vi fick höra av de vi köpte Dixie av att Ragdoll var innekatt och ej skulle gå ut men vår katt älskar att vara ute över allt annat. Vi kör så att hon får gå ut på dagarna medans jag är i skolan och sen när jag kommer hem så släpper jag in henne och sen under eftermiddagen får hon vara ute eller inne när hon vill tills typ det blir mörkt, då ropar vi in henne och hon kommer alltid direkt! Dock så är hon inne under snöperioden då hon inte gillar snö hahah Känner en annan som har ragdoll och som bor i radhus, katten var innekatt tills förra året (är 3 år nu). Dom gick ut med katten i koppel men han ville aldrig gå in till huset igen utan kunde vara ute i flera timmar om han själv hade bestämt så dom bestämde att han skulle få bli utekatt och han trivs superbra som utekatt. Detta betyder såklart inte att Ragdolls inte kan vara innekatter för det kan dom såklart och det beror ju från individ till individ vad katten gillar men jag skulle säga att många Ragdolls också gillar att vara ute även fast dom kanske är mkt bra ”lägenhetskatter”. Dock personligen tycker jag att alla katter borde ha möjlighet att få vara ute för det är väl det dom är ”skapta” för men det finns ju de katter som inte trivs med utelivet och vill vara inne. Och dessutom så finns det många katter som är nöjda med sitt liv som innekatter och så! Men ja, du kan absolut ha Ragdoll som innekatt, men ett tips (om du inte bor tex inne i stan eller så) är ju att du kan gå ut och gå med katten för att det är roligt för den att utforska nya platser! Förlåt för rörig text hehe

Upp till toppen
Annons: