Annons:
Etikett16-veckans-fråga
Läst 947 ggr
stephaniezz
6/25/19, 11:28 AM

Löper konstant

Har en katt flicka som är strax över ett år och hon löper KONSTANT, hon kommer ut ur löpet ett par dagar för att sedan påbörja det nästan direkt igen. Jag vet har pratat med veterinären och fått p-piller ut skrivet. Hon är endast en inne katt och vågar inte gå ut. Men under hennes löp tog hon sig ut och var borta en halvtimme innan det upptäcktes och vi fick gå ut och hämta henne. (Hon har aldrig tidigare varit ute och är väldigt försiktig av sig) Dagen efter vi hämtat in henne slutade hon direkt att löpa. Min fråga är då är de någon annan som varit med om något liknande? tänk då att det är hennes absolut första gång ute och det var inte länge. Hon borde väl inte ha blivit tillräckligt bekväm den lilla stunden att tänka på att hitta en katt pojke 🤔 Vet att detta år svårt att svara på, letar endast efter ni som har erfarenhet av liknande.

Annons:
MonicaLagerquist
6/25/19, 11:56 AM
#1

Har katten varit ute så kan hon ha hittat en hane.

Det behövs inte många sekunder.

Jag har haft en honkatt där det tog mindre än 1 minut innan hanen parade honan.Jag öppnade dörren in till honan och släppte in hankatten och en halv meter från dörren parade han henne.

Är honan inte tänkt till avel så skulle jag låta kastrera henne nu.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: