Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1276 ggr
LinneaWik
7/2/19, 11:21 AM

Uttråkad kisse?

Hej! Har en ragdollhona på 2,5 år. Hon har gått ute större delen av sitt liv och älskar det! Men nu när mina föräldrar har skiljt sig och Dixie ska bo hos min pappas nya hus i ca 3 veckor så har hon blivit typ uttråkad? Efter dessa tre veckor ska hon flytta till min mammas nya hus och hon lär väl få vara inne några månader innan hon kommer få gå ut där… Hon är med mig där jag är men ibland sitter hon vid dörren och hoppas att någon ska gå ut så hon kan slinka med, så fort dörren öppnas även om hon ligger och sover så kommer hon genast springandes. Hon väcker mig även flera ggr på nätterna vilket är väldigt jobbigt. Jag går ut med henne i koppel vilket hon tycker helt okej om men om hon själv hade valt så hade hon utforskat själv och gått in på andras tomter vilket jag inte kan göra när jag går med henne haha. Och även om jag vart ute med henne någon timme så är hon inte nöjd och vill fortfarande gå ut mer. Jag har tänkt på att skaffa kompis till henne, alt en sibirisk men jag är osäker på ifall hon skulle gilla det eller ej. Vad är era tankar?? Borde jag skaffa kompis till henne? Hur ska jag göra för att aktivera henne?

Annons:
Maria
7/2/19, 11:40 AM
#1

Bygg en rastgård kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LinneaWik
7/2/19, 11:48 AM
#2

#1 vi ska ”göra om” vår altan (ganska stor) så den blir kattvänlig men kan ej göra nått här hos pappa då hon, som sagt, bara blir kvar här i 3 veckor…

MonicaLagerquist
7/2/19, 12:19 PM
#3

Här ni testat att ta ut henne i sele ?

Stolt ägare till fem La permer

LinneaWik
7/2/19, 1:38 PM
#4

#3 ja! Och hon tycker det är ok men lite tråkigt att bara gå på vägarna och släpa omkring på mig… och hon väljer mig ändå och vill gå ute mer även ifall vi varit ute i timmar….

LinneaWik
7/4/19, 8:06 PM
#5

Vi beslutade nu för att släppa ut henne, det är ingen trafik alls här ute och hon är ganska försiktig av sig. Ropade in henne efter ca 45 minuter och då kom hon direkt och jag gav henne lite godis, sen fick hon gå ut igen och då kom hon självmant efter typ en timme. Superduktig är hon som inte springer iväg!

Upp till toppen
Annons: