Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 715 ggr
saimon
10/13/19, 9:02 AM

Vaccin

Vilket vaccin ger ni era katter?? Läste om en ragdoll som blev jättesjuk av Nobivac. Vacc. Han hade tidigare fått purevax utan att reagera. Vete. Gav nobivac utan att informera henne.

Nu ska min tvååring vacc nästa månad. Ser i vacc intyget. Att de två första vacc. Var purevax och den sista nobivac. (Var hos en annan vet då.) Han har inte reagerat på något av dem. Men jag blev orolig när jag läste om nobivac.

Hur gör jag nu? Ska jag begära att få purevax. 

Någon här som har erfarenhet av vacc.?? Har era katter reagerat??

Annons:
OberonsMatte
10/13/19, 12:43 PM
#1

Mina katter brukar alltid vaccineras med Nobivac och jag har aldrig sett några reaktioner på det.

Sajtvärd Katter iFokus

Eliinn
10/13/19, 3:31 PM
#2

Kullen min katt kommer ifrån regerade negativt på nobivac. En blev tillfälligt förlammad och dem andra blev halta tillfälligt. Dem vaccinerades sen med purevax utan att få biverkningar. Jag fortsatte med detta men sen slutade veterinärerna ta hem det på min ort. Jav blev såklart orolig och rådfrågade min uppfödare och hon berättade att hon hade vaccinerat den katten som regerade värst mot nobivac igen och det hade inte varit några problem! Min katt hade bara blivit halt och jag valde att vaccinera mot nobivac efter att ha hört de. Förklarade läget för min veterinär och dem trodde inte att det skulle va nån fara men tyckte att han kunde va kvar några timmar efter hos dem för observation. Har inte varit nå problem efter de :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

saimon
10/14/19, 10:34 AM
#3

Tack för svar. Låter hemskt med biverkningarna. Ska ta kontakt med vet. Höra vad hon säger.

saimon
10/26/19, 10:05 AM
#4

Nu är Saimon vacc. Med nobivac. Inga problem alls.inga biverkningar.🙂

Eliinn
10/30/19, 10:18 PM
#5

Va skönt! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: