vad kostar en ragdoll?
hej!
funderar på att köpa mig en raggis, hur mycket kostar en sån katt per månad med försäkring, mat osv på ett ungefär? kan tänka mig att det är dyrare än en vanlig bondkatt…
Den kostar exakt som en vanlig bondkatt. Det enda som är dyrare är om man vill ha livförsäkring, men huvudsaken är ju att man har veterinärvårdsförsäkring, och då är kostnaden densamma.
Lycka Till! :)
Så bra. :) det trodde jag aldrig.. tack:)
då kvarstår bara de praktiska problemen med att dom är så attans tunga… :) kan tänka mig att det är ngt svårt att släpa runt raggisen + min bondkatt om jag skulle vilja åka och hälsa på ngn över en helg eftersom jag inte har körkort och måste åka kommunalt och om jag inte har möjlighet att få tag på kattvakt eller fixa pensionat…
#2 Vi har en ragdoll (som är ganska liten & lätt) och en norsk skogskatt (som väger en del) och för att göra det lite lättare att bära skogskatten så har vi ensådan här!
Det blir lite lättare att ha honom, som är lite tyngre på ryggen, och raggisen i en vanlig transportbur. 🙂
Googlade lite snabbt och hittade den här & den här. Vår modell är mer som den andra länken, där man kan öppna på två ställen!
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
super! tack! då kanske det blir en raggis trots allt! :)
Vi har inte heller bil. Vi har löst det så att vi försöker tidigt lära honom gå i koppel, vara lugn i transportburen och utsätta honom för nya miljöer lite i taget så att han (förhoppningsvis) kommer att trivas med ex tågresor och taxi till veterinären. En dröm är om han också tycker det är kul att åka cykelkorg men det har jag inte testat än. ;-) Det absolut viktigaste tror jag var att vi tillsammans med uppfödaren valde en kattunge som var modig, nyfiken och säker i sig själv. Det gör att han av sig själv vill vara med om lite stökigare saker än vissa av sina syskon. Första riktiga provet var ett födelsedagsfirande med 10 nya människor, han valde frivilligt att hänga mitt bland alla. Kan inte säga att vi lyckats än eftersom vi bara haft honom 5 veckor men jag är hoppfull! ;-)