Jobbig hona
Hej,
Börjar ångra mitt köp av ragdoll tyvärr. Har en kastrerad hona på 3 år som är så otroligt jobbig. Hon är van vid sele och koppel så varje dag får hon vara ute i trädgården. När hon är inne så går hon runt och jamar HELA tiden. Antagligen för att hon vill ut. När hon sen är ute och man är i närheten så jamar hon hela tiden igen. Jag blir tokig!! Vi leker med och stimulerar henne. Tyvärr är hon tråkig så till vida att när man vill ta upp henne så sticker hon iväg. Allt är på hennes villkor, hon kan komma och lägga sig bredvid när hon vill kela. Men bara när hon vill. Suck, känner mig så less och ångrar mitt köp lite nu.
Tips mottages tacksamt!
På vilket sätt "får hon vara ute i trädgården"? När, hur länge och hur ofta? Hur länge har hon bott hos dig?
Sajtvärd Katter iFokus
Katter är individer. Jag har två katter. Ena är ett plåster och är lyckligast om han får ligga i famnen. Andra katten vill inte bli lyft och inte ligga i knät. Han älskar gos men ja det ska ske på hans villkor. Personligen respekterar jag att mina katter har olika preferenser.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#1:
Har haft henne sedan hon var 12 veckor. Hon går med sele och lina själv i vår trädgård, hon älskar att vara ute.
#1:
Hon är ute flera timmar varje dag
Min katt är liknande det har hjälpt med katt gräs. Varför? Jag vet inte men ibland är det när katter vill ut att dem är ute efter gräset. Och när den mjauar och är ”störig” så ibland det enda som hjälper är att ingorera och när den ska ut är nar du vill !😁
NordicRodents.se