Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1039 ggr
Änglakatten
0

Dräktighetsnoja =/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säkert är allt som det ska, men jag kan inte hjälpa att bli fundersam över vissa saker. Har bara haft en kull på min skogistjej Thea innan och om man jämför dessa två så är det natt och dag.

Min ragdollhona Kokos som nu är på dag 48 har boat på alla möjliga ställen sedan dag 20. Inget mer med det tänkte jag.
Hon blev väldigt hungrig tidigt i dräktigheten och gick upp i vikt tidigt. Kulan på magen syntes också väldigt tidigt och redan nu på dag 48 är hon stor som ett hus.
Rörelserna i magen kände jag första gången igår vilket jag också tyckte var tidigt, idag känner jag massa sparkar.

Något som var helt nytt för mig är att hon är tokfylld med mjölk nu, hon är bokstavligen bulig på hela magen men absolut inte hårda bulor utan bara svullna, ca 3-4cm i storlek.

Jag har bara Thea att jämföra med och hon är mycket, mycket lång i kroppen så allt syntes ganska sent på henne (och hon fick ändå 7st) men jag kände aldrig dessa bulor. Kokos är en stor tjej men det är något som gör mig en smula orolig, eller inte direkt orolig men jag känner att jag måste fråga snarare än att inte göra något alls.

Någon som kan stilla en hönsmammas nerver? 😊
Bilden togs igår om jag inte minns fel.

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

persikorochparis
0

Hej! Har ingen erfarenhet själv men snabbgooglade lite dräktighets/kattunge bloggar. Där verkar iaf sparkar dag 48 vara helt vanligt. Du kan ju kanske söka runt lite på sådana och se hur andras katter varit under just dessa dagar? Jämföra lite. :) Hoppas att någon mes bra erfarenhet svarar snart. Men sparkar i nuläget verkar vanligt i alla fall. Hoppas det lugnar lite!

Änglakatten
0

Oj vad många som har läst, men ingen som vet om bulorna? :/ Ja sparkarna i sig är ok, det är en kombination av allt detta som kommit så tidigt jag är orolig över. Och bulorna som jag inte känt tidigare… :(

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

[Raggababa]
0

Jag har faktiskt tänk på " dina " bulor men jag har ingen aning om det! Det är säkert hormonförändringar som kommer gå över sig själv. Bulor har en av mina honor haft vid första löp.

Ring en erfaren veterinär och fråga, jag förstår din oro. Det är man alltid!

S*Raggababa