Bicolor
Kommer längre fram vara på jakt efter en brun bicolor hona till min avel, är det någon som vet någon som har planer på kattungar längre fram med ev de utfallet? Har spanat runt på klubben utan goda resultat.
Jag tycker att det alltid är överhängande brun som föds :) Så det tar nog inte lång tid att hitta en. Tyvärr kommer jag försöka hjälpa det blå att få sin talan så jag kan nog inte hjälpa :) Hade inte du precis hittat din hane?
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
1# ja överlag är det mycket brunt och tabby men inga bruna bicolor och är det bicolor då är det bara hanar :/. Ja det blåa behöver få sin röst hörd mer definitivt! De är ju sån vacker färg
Menar du att du ser mycket tabby?! Det kan jag inte hålla med om. Vet att det föddes några kullar nyligen, men överlag så är det för lite tabby tycker jag. Men jag vet att de flesta påstår att tabby är svårsålt =/
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
3# inte att jag ser för mycket tabby mer att det blivit populärt att ha tabbykatter. Utställningen vi var på nu så var de flesta i någon form av tabbyvariant både ragdoll och birmor. Svårsåld vet jag ej men tycker det verkar som om det är de som blir bokade först av vad man sett på olika hemsidor hos ragdolluppfödare.
När jag letade brun (eller blå) bicolor kändes det som det inte fanns en enda som levde upp till mina krav. Nu ville jag ha en hona som passade både till utställning och troligen avel, men det fanns inte alls något stort utbud, och de flesta verkade inte vilja sälja en "fin" katt till en oetablerad inom ragdollvärlden. Till sist hittade jag min Sally av en liten slump, men det tog nog 3 månader typ. Jag önskar dig lycka till. Jag har planer på att avla på min bicolor så småningom, men det dröjer nog åtminstone ett halvår :).
SE*Astinis Ragdoll
Jag har en kull på gång. Hör av dig om det verkar vara intressant.
Raggababa
hem://bredband.net/evavas
5# det är det jag letar med en som håller både för utställning och avel men oftast så är de finaste redan paxade av nära bekanta vilket är synd :/ sen är jag väldigt kräsen med då jag vill att katten ska ha ett väldigt brett nosparti med och inte se så "snipen" ut med. Har absolut inte bråttom att hitta en just nu utan kan vänta 6 månader med :) 6# ska gå in och kika på din hemsida, tack :)!
Har du inte hittat någon inom ett halvår får du hålla utkik ifall jag lyckats sätta min plan till verket. Jag önskar dig all lycka till i alla fall :). Din drömkisse finns där ute och väntar på dig.
SE*Astinis Ragdoll
Tar upp denna fråga igen om någon planerar en kull som förväntas på utfall brun bicolor under 2013/2014? Ragababba det är synd att du bor längst ner i Sverige för att fara så långt har jag nog ingen lust med :/.
10# det är den känslan jag får att de går åt först.
Det blev ingen bicolour hona alls. Hon verkar vara mitted.
Hälsningar
Raggababa
Är Göteborg för långt dig? Jag har en planerad parning som kan ge bruna bicolorer. Kika gärna in på hemsidan :)
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
Jag har haft en del tabby men har inte märkt att de är svårsålda alls. Inte till sällskap i allafall. Till avel har jag inte haft så många förfrågningar dock. Själv älskar jag bicolour tabby:)
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
13# vackra katter du har! Nä jag säger såhär är det verkligen en hona som jag känner skulle passa in hos oss så är inte avståndet till göteborg någon fara. det är ca 80 mil till göteborg därifrån vi bor. Håller koll på hur det går för din kommande kull och håller tummarna för många bruna bicolor tjejer :)