Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 995 ggr
Fabolousdolls
2013-07-02 13:52
0

Foder allergi

Hej alla glada, Efter veterinärbesök är det nu konstaterat att min lilla har foder allergi och den lilla är inte så liten heller hon är en raggis på 1,5 år och väger över 4,5! Veterinären sa att hon var tjock och vill ha ner henne 500-1000 gram, visst har hon tigermage och är en robust tjej men 1000 g viktnedgång känns överdrivet! men sakta men säkert ska vi nog få ner henne några gram! Vi har nu beställt Applaws kyckling och alla katter ska börja med detta hon försökte få mig att köpa RC hypoallergenic, men jag sa att jag vill prova den spannmålsfria linjen! Är så ledsen för min vackra tjej, som har tappat päls och fått sår pga. allergin så nu tvättar jag med klorhexedin, smörjer med ekologisk mjukgörande salva och när jag har henne under uppsikt får hon ha tratt så hon inte slickar på såret under hakan! Är glad att det inte var nått värre och hoppas nu att hon tål det nya fodret och kan få tillbaka sin härliga tjocka ragdoll päls som hennes 3 kompisar har! Med vänlig hälsning, S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

litettrassel
2013-07-02 21:30
0

önskar er allt lycka till!

[Raggababa]
2013-07-03 07:50
0

Vad synd om er! Allergia tillhör de lömskaste tillstånd.

Jag hoppas att du kommer bukt med det!

Min Malou fick fula sår runt ögonen p.g.av allergiska reaktion. Tyvärr bara cortison som har hjälpt.

Jag har användt Dermoscent när såren läkte. Detta är 4 spottar som man ska ha i pälsen vid nacken. Det är bara örter i och kan hjälpa vid klåda och håravfall.

Det finns inte någonstans i Skåne så jag beställde från Amazon. Det kostar ung 150 kr för ett paket med 4 spottar.

Lycka till!

S*Raggababa

Fabolousdolls
2013-07-03 10:33
0

Jag och lilla Beauty tackar, hon är så glad och snäll så nu hoppas vi verkligen på att hon ska få lika vacker päls som innan!

Mvh

S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780