Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1269 ggr
[[pimey]]
0

Diarré

Har haft lillkillen i en vecka nu och när han kom så blev han dålig i magen. Uppfödaren skickade med pulver som stabiliserar tarmfloran och det blev bra i en dag sen så blev det likadant igen. Har inte gett han någonting annat än hans foder och han var bra i magen då han bodde hos uppfödaren. Vad ska jag göra?

Änglakatten
0

Kokt torsk och sen i/d har alltid funkat bra här och gått över snabbt. Det är ju en omställning för kattungen så det är inget ovanligt att det blir lite så. Hoppas magen blir bättre snart :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

wandullan
0

Håller med #1.
Kokt vit fisk (torsk eller sej) och Hill´s i/d är bra när magen krånglar :) Bra att ha både torrfoder och blötfoder hemma av det :)
Är pulvret du fick med Fortiflora? Det ska vara bra att strö på maten och sen finns det även nåt som heter Diarsanyl som man ger direkt i munnen som jag tycker ha fungerat bra. Jag tips av en vet.klinik att ge morotspuré men det tyckte inte jag hjälpte.
Hoppas att det går över snabbt för lillkillen!

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

[[pimey]]
0

tack för tipsen! jag har strött Fortiflora över kokt torsk de senaste dagarna men Hill`s i/d finns det att köpa i djurbutik eller måste de beställas via veterinär?. Visst förstår jag att det kan vara omställningen med men man är ju ändå lite orolig men han dricker väldigt mycket och är glad i maten :)

jenny.wikman
0

pumpapuré och ett foder utan dominerande spannmål tex granatapet o applaws blötmat med pumpa……var observant på Fip om det inte går över.

[[pimey]]
1

4# Ok han har ätit Royal sen han föddes så jag tror inte det sitter i fodret, vill inte hålla på med massa foderbyten nu när jag bara haft honom i en vecka och krångla till magen ännu mera. men ska hålla det i åtanke

wandullan
0

Hill´s i/d köper man hos veterinärer. Finns tyvärr inte i djuraffär men kan beställas via Animail.se

SE*Wandullan´s

[[pimey]]
0

6# vad synd! men då får jag ta en beställning av animail om de inte går över. får avvakta ett par dagar till.

wandullan
0

Ger du bara torrfoder eller även blötmat?
Hill´s i/d blötmat kan du få av mig om du vill testa :)

SE*Wandullan´s

Änglakatten
0

Avvakta inte för länge bara, när det är en så ung katt så bör du hjälpa honom så fort som möjligt. Beställ i/d via internet idag så kan de posta det till dig imorgon om du inte kan åka och köpa det direkt imorgon.

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

LittleSweeties
0

Pro-Kolin är stoppande! Brukar fixa lösa magar på nåt dygn…
(En pasta som till största delen består av lera…)
Finns på Apoteket, många djuraffärer och hos veterinären.

[[pimey]]
0

8# Just nu har jag inte gett han någon blötmat alls men ja tack jag kan gärna ta lite blötmat av dig och prova :D

[[pimey]]
0

10# Då köper jag den imorgonbitti om vårat apotek har den hemma! tack"!

Denna kommentar har tagits bort.
meyja
0

Jag hade en hona som blev väldigt allergisk mot Hill´s i/d så ta det försiktigt när du introducerar nytt foder, ge lite i början och var uppmärksam på allergiska reaktioner.

Min tjej svullnade i ansiktet och fick klåda i ansiktet.