Violeta
Den syns alldeles utmärkt! Jisses vilken vacker tjej, jag dog lite grann :)
Jättesöt 
Sötnöt
Ohh superfiiin!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Fina Violeta! 
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Nä nu får du sluta hihi Vill ha! 
Verkligen superfin! <3
Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.
http://piecesofarts.blogg.se
Hon är verkligen helt bedårande, håller med #1 jag dog nästa lite jag också.
Jättevacker 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Åh vad underbar!
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Vilken sötnos! ♥
Kaliforniakatten
http://www.kaliforniakatten.blogspot.se
#14 Hon hälsar och tackar för senast.
Jag har ju klappat på din kille jag också, när jag tingade Violeta, och jag kommer ihåg att jag var lite avundsjuk på att Blåbär och hans bröder var så stiliga. Han är jättefin, och jag ser att han också fått sin farmors ögon. Själv använde jag en bygglampa som saknar de blå vågorna på den sista bilden, för att hjälpa min stackars gamla pocketkamera som inte funkar inomhus, men jag får nog hitta på något annat i framtiden om hon inte ska bli sur. ;)
#15 Hans bröder hade redan flyttat hemifrån när jag var och hämtade Blåbär eller Milton som vi nu kallar honom så jag hann inte se dem men jag kan ana att det är riktiga snyggingar precis som Blåbär! Det var ju inte för inget som de blev Best in show i norrköping. 
Åsa var ju lite frustrerad över att Blåbär hade den där skönhetsfläcken vid nosen eftersom han enligt henne var perfekt i utställlningssyfte. Men som både jag och Åsa tycker så är fläcken också väldigt charmig! :)
Åsa har väldigt fina katter överhuvudtaget
Bilden är faktiskt tagen med mobilkamera men lyckades få fram hans vackra ögon ändå!
Har bara sett Farmorn på bild lite snabbt men det kanske han har! :)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Ja, Milton har helt klart det där perfekta V:et. Men farmorn är däremot ett av de levande exemplen på att det inte alltid är de snyggaste katterna som lämnar de snyggaste avkommorna (hoppas inte Åsa eller uppfödaren läser här ;).
Men hennes ögon har verkligen slagit igenom, och verkar fortsätta göra så. Tog ett par bilder på Violeta i det lilla dagsljus som fanns idag, och då orkar även min gamla pocketkamera visa dem.
Du kan väl förresten ställa ut Milton ändå, trots fläcken, om du tycker det är roligt med utställning? Eller också får du skaffa en perfekt kompis till honom. En hane på foder åt någon uppfödare kanske kan vara en idé? Då har du verkligen chansen att få en snygg katt att ställa, och gör förmodligen dessutom en god gärning för rasen. Och han-klassen är ju trots allt elitserien. ;) Se bara till att det är noga reglerat i avtalet vad som ska hända om han börjar markera inne i så fall. Nu svamlade jag visst iväg lite, men lycka till med både Milton och eventuella utställningsplaner! :)
Tycker jag ser likheter mellan Violeta och Milton också, men jaa det har ju trots allt samma pappa :) Hon är väldigt fin iallafall! och en väldigt fin bild på henne dessutom! :)
Jo jag är väldigt grön när det gäller utställningar men är intresserad av att eventuellt ställa ut Milton, mest för att jag tycker att själva utställningen är intressesant men också kul att få en proffsig bedömning av honom. Jag och Åsa pratade om det där och han kanske inte vinner men får en proffsig bedömning.
Jag skaffade honom ju som en ren sällskapskatt och inte för att han sulle bli en champion (fast det är han redan för mig :)) så för mig spelade de absolut ingen roll om han hade den där fläcken, men jag har blivit lite mer intresserad av utställning och kan tänka mig ställa ut honom i framtiden :)
Har blivit väldigt intresserad av rasen och en kompis ska han aboslut få i framtiden så vi får se hur det blir :)
/Elin
Tänk vad tröttsamt det vore om alla katter på forumet hade en egen tråd. Men få Violeta att förstå detta, den som kan…
Nu vill hon alltså vara med igen, och jag är ganska säker på anledningen. Vi var nämligen på vår första utställning idag. Min blygsamhet förhindrar mig dock från att berätta hur det gick.
Violeta, däremot, är inte blyg på en fläck, och så här såg den lilla divan ut när vi kom hem. Måste tillstå att uppfödar-Åsa räddade upp den sunkiga prepareringen riktigt bra, även om min gamla pocketkamera inte förmår avslöja sådana detaljer.
Men, men, här är hon iallafall, lilla prinsessan odräglig.
Underbart fin ;)
Varmt grattis än en gång till prinsessans fantastiska resultat:
BEST IN SHOW! 
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Så fin! :)
Måste försöka ta lite bilder på min Milton, jag får ibland stanna till och inse hur stor han blivit! och hur mycket färg han fått!
Hur mycket väger Violeta? :)
/Elin
#26 Klart att du ska visa en massa bilder på Milton!
Hade inte vägt Violeta sedan före jul, men på badrumsvågen nyss vägde hon 3,4kg. Hon är inte så stor ännu, men fick mycket beröm för sin stomme och massa på utställningen senast. Här hemma kallas hon mest för "tjockisen". :) Smyger med en bild från skinkfrukosten i morse. ;)
Så söt bild #27 Man ser till och med en droppe dreggel på hakan :-)
Varma Hälsningar Helene Andreasson
SE*Beautiful Stars
Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll
#28 Haha, hon kommer egentligen direkt från vattenskålen, men det är ju roligare om det är skink-dreggel så vi bestämmer det. :)
Hon är ganska stor ändå, Milton väger 3,7 kg.
Funderar på att ställa ut honom i västerås i maj men det verkar va så mycket som ska fixas och trixas inför en utställning med burskynke och massa annat så känner jag mig så blir det inte av :P
Men skulle va kul att få ett proffsig bedömning om honom iallafall :)
/Elin
I morse fick Violeta se att jag satt och tittade drömmande på katterna i RK:s och SRC:s resultatlistor för Årets Katt 2012. Sedan dess har hon varit skitsur. Sitter bara framför spegeln och försöker posera som de riktiga katterna, och fräser när jag försöker säga förlåt. Tips?
Här är förresten katterna, om någon mot förmodan missat dem:
och Grattis ni som var med!🙂
surpuppan:
Puss till stora flickan! 😘
Kommer ni till Östkatten i helgen?
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
#32 Nej, vi kollade vart du tänkte åka med dina och så anmälde vi till resten,
så det blir nog 4 * Sollentuna i mars och 2 * Uppsala i maj. Eventuellt med någon ABS för att vara innebandyförälder.
Frågade Violeta om 40 mil i bilen för att heja på de riktiga katterna lät som en kul idé, och hon tvekade faktiskt en stund när jag nämnde att det kanske kunde bli tal om en sipp kall, torr och gratis champagne.
Men sen hejdade hon sig, när hon fattade att hon inte fick vara i mitten, så vi håller tummarna härifrån. Lycka Till!
#30 Klart du ska ställa om du vill, man behöver inte trassla till det för sig för att prova. Violeta har ju varit bara en gång, och jag själv knappt en halv, så egentligen vet jag inte vad jag pratar om. Men vi preparerade i alla fall med 1*diskmedel, 1*Head & Shoulders och 1*Något människo-balsam som stod i duschen (allt utan citron). Sen hade Åsa med sig någon antistatspray i rosa flaska som hon räddade upp det hela med. Till toalåda hade jag en sån där kakburk som det varit delicato-bollar i (klistrade på ett Gucci-märke för att hålla Violeta på gott humör), och så lånade vi ett burskynke. Funkade utmärkt. Och burskynke är faktiskt inget annat än ett insynsskydd som man kan klippa av vad som helst och hänga i gardinkrokar, om man inte tycker det är roligt att sy. Behöver inte ens ha rätt mått, det går att vika nästan överallt. Jag lovar att det är folk som sytt i flera dagar, och ändå borde skämmas mer än du, haha.
Men i helgen var jag faktiskt och köpte ett stycke tyg, och flaskor med katter på för en halv förmögenhet, så får vi se om det går bättre än senast.
Har klickat på gilla, på dina fina vinterbilder av Milton.
#33 Hihi! Fast det där låter faktiskt som en helt felaktig princip för att planera utställningar! 😉 TACK för tumhållningen! Det kommer verkligen att behövas! Jag vågar inte hoppas på något, men nervös lär jag vara ändå. 😃
Ses framöver! (Se till att boka sommar-NERK så kan ni komma på SRC's grillknytis på kvällen!)
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
#33 Ska man verkligen använda produkter för "människor" som innehåller massor med gifter när man badar katten… Låter ju helt flippat =/
Head and schoulders innehåller till och med ämnen som är giftiga för oss människor, irriterande för hud, slemhinnor och ögon.
Känns instinktivt inte bra. Men prep för utställningar verkar ju ha flippat rätt hårt hos många. Kan inte katten bara få vara som den är, ren och fin utan massa produkter och skit?
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Jag hade inte använt människoprodukter på en katt. Verkligen inte Head&Shoulders som är rätt irriterande. Själv använder jag esprees shampon och balsam och tycker att det funkar utmärkt på både katt och hund. :)
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Människor och katter har olika ph-värde och därmed olika behov.
Så människors vårdprodukter är inte att rekomendera till katt. Och vice versa.
"Vill man vara fin får man lida pin" hälsar Violeta. ;)

Fast med den inställningen kan man göra rätt mycket skada.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
#39 Precis så sa jag till Violeta också, men hon vägrar helt enkelt lyssna på det örat.
-Jag vill, jag vill, jag vill, var det enda hon skrek. Hon vill så gärna vara som de stora katterna, så till slut gav jag upp och tog det som fanns hemma. Är ingen expert på schampon, varken de med människor på flaskan eller de med katter, så jag tog det barnen använder. Var inte så orolig över det, faktiskt. Var ärligt talat betydligt oroligare över hur själva duschningen och utställningen skulle påverka henne. Helt i onödan visade det sig, såklart, hon var lika kaxig som vanligt.
Men nu har jag börjat oroa mig för att jag använder människo-tvättmedel och människo-sköljmedel till sidenlakanen i hennes säng. Där är det liksom frågan om exponering 23 timmar per dygn. ;)
Det är en väldigt fin liten tjej du har. Hur gammal är hon?
Tack! :) Violeta hälsar att hon håller med, och att hon snart är ett. Men i pappren tror jag det står 19 juli.
Stora tjejen ,)
Mina är födda april och september så då är hon mitt i mellan dem.
Har sett att du har ett banana leaf träd Violeta 🙂
Vilken modell är det och trivs du med det?
SE*Beautiful Stars
#44 Hon säger att det är jättehögt men att hon visst det vågar hoppa ner. Fast sover gör hon i sängen, och när det är middag ligger hon på bordet. Klöser gör hon mest på soffan. Så lite svårt har hon nog att förstå vad husse och matte skulle med det där till. Lite snyggt är det kanske, förstås?
#33 Nej jag förvärar nog hela saken, Åsa har ju även själv erbjudit sig att va med om jag skulle ställa ut :)
Hur lånade du burskynke ?
Funderat länge på att ställa ut honom i Västerås 4-5 maj i och med att det är hemmaplan och kanske bra och börja så :P Måste nog ta och bestäma mig snart.
/Elin
#46 Anmäla måste du kanske göra snart, en del utställningar blir fulla väldigt snabbt, men bestämma dig behöver du egentligen inte göra förrän i maj. Hur snabbt det brukar bli fullt i Västerås har jag ingen aning om, jag är ju själv fullständig gröngöling när det gäller utställning.
Anmäl till söndagen idag, duscha Milton på torsdagen innan, åk dit som publik på lördagen, och sen kan du fega ur på lördag kväll om det kändes jätteläskigt. Så tänkte jag. Då har du givit dig själv ett par månader att fundera över den där tygbiten. ;)
Spark där bak!
Sötnos! Lycka till! 🙂
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Undrar bara hur du får denna skönhet att bada? Min blir totalt vettskrämd och skriker!
Stort lycka till på utställningen Violeta och matte!
*Det blir som det ska*
Lycka till imorn :)
Hemsida www.amadeusdolls.se
Tack, tack.
#52 Prova en riktigt stor badbalja med mycket skum. 60-70 stearinljus, några rosenblad och lite välkylda räkor på baljkanten. Funkar klockrent på Violeta, bara att öppna dörren och ropa så hoppar hon i självmant. ;)
Violeta har inte återhämtat sig efter helgens utställning ännu. Inte för att det kan ha varit särskilt jobbigt att ligga på en puff och se söt ut hela dagarna, men chocken när hon inte vann alltihop har tagit henne hårt.
Först ville hon försöka tysta ner hela helgen, men enligt den gamla sanningen för små kattflickor som vill bli kändisar är det fortfarande så att dåliga nyheter alltid är bättre än inga nyheter. Så fram med papper och penna, för här kommer resultaten från den Sollentunska juryn:
Utslagen i nomineringen av samma lilla sibir-tjej båda dagarna.
Har försökt trösta henne med att säga att domarna tyckte hon var jättefin, att sibirer också är fina, och att hon som vann faktiskt var jättesöt. Big misstake! Sedan dess pratar inte Violeta med mig. Det enda hon har fräst är saker som att "jag kan väl köpa en sibir då, om de är så fina", och att "den där lilla sib-slampan är säkert till salu".
Vi får se hur länge surandet håller i sig. Hoppas det hinner lägga sig till påsk, för då är det dags igen. Pust…
hahahahahah Dunder blev ju också utslagen av den där sibiriskan på söndagen, men han blev mer sugen på henne efter det ;-) Han är ju en flirtig, fertil tonåring så…..
8 månader redan?! Va snabbt hon växer! Jag gillar henne verkligen! Mkt lovande tog tjej. Ska bli spännande att följa hennes utveckling.
Violeta tycker att jag ska meddela att hon tänker stanna hemma och pudra näsan i helgen, istället för att skänka stjärnglans till Stockholms Kattklubbs påskutställning. "Så att ingen sitter och åker flera mil utan att där finns något att se", som hon uttryckte det.
Men mellan oss sagt så har veterinären givit henne medicin mot uvi. Fast jag blev väldigt förvånad när jag gläntade på dörren för att se hur det gick med näspudrandet. Och det här är inget du pratar vidare om. För skulle det komma fram till Violeta att jag visat de här osmickrande bilderna så avlivas jag förmodligen med ett snabbt bett i halsen medan jag sover.
Haha, löpning?
*Det blir som det ska*
Hehe skulle med säga att det var löpning i högsta grad! Mina pojkar här hemma vart väldigt intresserad av henne ;)
Jo det blev reaktioner här med!
*Det blir som det ska*
Här med! Min kastrathane är just nu i full färd med att leta efter Violeta under min säng 😛
Efter att ha skrikit konstant i en vecka har Violeta nu äntligen tystnat, och vi har hunnit sova en natt. Ganska skönt faktiskt, efter den nya erfarenheten. Vi hade från början tänkt låta henne hållas, men efter en liten omröstning här hemma kunde vi konstatera jordskredsseger för PILLER!!!
Det är så skönt att vi fått tillbaka vår vanliga störiga, diviga bitch.🙂
Vad vacker din Violetta är! Min Moritz blev lika galen som alla andra hanar!
Härligt det ser ut!!
Har du en inhängnad trädgård??
SE*Beautiful Stars
#74 Det är nog inte så härligt som det ser ut, tyvärr, Violeta hade egentligen ingen lust alls att vara där uppe. Men du vet hur det är för fotomodeller, ibland får de stå i 8 graders snålblåst och se glada ut i bikini, och ibland får de kliva omkring i päls uppe i ett jävla äppelträd. 😉
Hmm, min foxy har inga problem att klättra 4 meter upp i träd i -4 grader!
Snygg-Violeta!
#76 Tror det hänger mest på motivation, och på hur rädd man är om sina nyfilade naglar. ;)
#77 Hon jamar tillbaka. Lycka till i helgen!👍
Hon är så fin! :)
och så lik min Milton på många sätt, tänk om jag kunde få lika bra bilder på min snygging! ;)
/Elin
#79 Hur gjorde ni till slut, provar ni att ställa ut i helgen eller tittar ni bara? Ha så kul oavsett! :)
GRATTIS till nomineringen idag! 🙂
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 

Har ingenting här inne att göra egentligen, men ragdolls är ju så fina så jag kikar in emellanåt. Och denna tråden är jag helt såld på. Fast jag måste säga det tyst så mina vackra huskatter inte blir avundsjuka:)
Vill se fler bilder.❤️
#81 #82 Tack, vad snälla ni är.
Och Grattis själv #81, till helgens BIS och allt!🙂
Åh, tack! 🌺
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Fina tjejen.
Hon har verkligen underbar ögonfärg.
Violeta gillar egentligen inte att bli fotad när hon ligger halvnaken och solar, utan sin fina päls. Särskilt inte sedan den elake veterinären, som ultraljudade hjärta och njurar, rakade bort en massa av det lilla som fanns kvar.
Men jag kan ju inte låta bli, så nu får jag tåla att hon är sur på mig tills imorn, typ.
Å fina tjejen ! Va jag gillar henne.
Idag fyller världens charmigaste tjej 1 år. Grattis gumman!🙂
Halvbrorsan hälsar grattis även han! :)
/Elin
Grattis på födelsedagen!!🙂
// LD