Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 997 ggr
marimar
2013-07-30 13:29
0

Semester

Hej!

Har en fundering om det här med att åka ifrån sina katter.

Var på en veckas semester då jag hade en katt. Hade två söner som bodde hemma och tog hand om katten. Den ena var t.om hemma på "heltid" De tycker mycket om husdjuren så jag vet att de tog väl hand om henne. Ändå så tyckte jag att hon var lite annorlunda mot mig när jag kom hem. Inte lika kelig och lite mer avståndstagande. Det blev bättre efter ett tag såklart.

Nu har vi två ragdolls och funderar på en resa. Men det känns jättejobbigt att åka ifrån dom. Ena sonen kommer att bo här, men han jobbar heltid och har ett intresse som tar också tar tid. Jag kommer även att få "hjälp" av min mamma, som kan komma hit och vara här en stund på dagtid.

Det känns inte helt okej ändå. Folk som inte har katt eller har utekatter tycker att jag är fjantig med mina katter och säger att de klarar sig visst mer eller mindre själva en vecka.

Vad säger ni?

[Djupdal]
2013-07-30 14:51
1

Tycker det låter mera som att du inte klarar en vecka utan katterna, än att katterna inte klarar en vecka utan dig.😉

marimar
2013-07-30 17:53
0

Haha…ja så kan man ju också se det;) Kan villigt erkänna att jag skulle sakna dom mycket. MEN, hade jag nån som kunde vara hemma lite mer med dom, än vad sonen kan, skulle jag inte oroa mig lika mycket:)

Myrrami
2013-07-30 18:53
2

Jag var lika dan när vi var på västkusten tidigare i sommar. 🙂 Trotts att mamma bodde här med katterna och att bästa vännen gick förbi och tittade till dem de dagarna hon jobbad så var jag jätte nojig över att lämna katterna. 

Beetle var lite upprörd över att jag hade åkt och hämnades med att kissa utanför lådan. Men jag tror det var värre för mig att vara i från katterna än katterna tycket att det var att jag var borta. Skillnaden är bara att jag är lite mer verbal i mina protester.