Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 841 ggr
TessieTuss
6

På fredag flyttar hon in

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så är snart den stora dagen här och vår ragdoll (stamtavla Bimba) med namnet Kira ska flytta in. På fredag efter jobbet hämtar vi henne strax norr om Antwerpen i Belgien (vi bor i Gent) och sen ska vi gosa med henne hela helgen. 
Jag och min sambo är otroligt exalterade. Allra mest min sambo tror jag 😉
Vi har förberett med transportbur, klösträd, skålar, vattenfontän, kattlådor i olika storlekar, matskålar, leksaker, mat (samma som uppfödaren) och kattsand (samma som uppfödaren men kommer fasa över till en annan sort). 
Ikväll ska vi iväg och fixa en liten säng samt köpa kam, klosax och lite leksaker (kommer också få en del från uppfödaren).
Har läst boken "A ragdoll kitten care guide" både fram och baklänges samt en massa poster på det här forumet och lite andra som finns här i Belgien. Jag har haft katt hela mitt liv (norsk skogskatt bland annat) men aldrig en Ragdoll och dom verkar helt förtjusande 😊
Känner mig så nervös och förväntansfull. Man vill bara att hon ska vara glad och lycklig.

HagensYeats
1

Underbar! :* :)

Helemick´s
1

Vet hur det känns, man längtar och längtar och är så otroligt lycklig när dagen D äntligen infinner sig. Lycka till med er lilla!

Vi har kattungar Hjärta
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/

[Isadolls]
1

Man bara längtar:))))

Snart hämtar jag hem min 3 :e

avelshona, och man är likadan fast man har 3

ragdoll här hemma!