Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1257 ggr
Raggdollfan
0

i vilken klass

HEJ. Är ny i Ragdollvärlden så jag undrar mest i vilken klass jag skall ställa min katt i för klass o så. Och en annan fråga vad använder ni för glansspray på eran katt vid utställning? Har en 3 årig Ragdoll , rag a 04 blå mitted, kastrerad.. Tack på förhand!

[Litlamins]
4

Hej

Va kul att du vill ställa ut! Din kastrerade katt anmäler du till klass 10. Då kommer den att tävla om sina tre första cert för att bli Premier (som är motsvarigheten till Champion för kastrater)

Mitt absoluta bästa antistat/balsam spray är Bi-Phase från Anju Beaute… det funkar på alla våra pälsar, och det blir aldrig ett tungt eller skivigt resultat även om man använt det flitigt under tex vintern då de kan bli statiska.

En del använder silkesdroppar för sista finish innan bedöming, för ett extra glansigt och silkigt resultat. Noga att man bara tar en enda droppe, annars blir pälsen fet.

Ang val av schampon för utställning finns det säkert lika många teorier som det finns utställare :) Huvudsaken att du sköljer superduper noga, särskilt på bröst och ben och lår, annars skivar det sig o ser fett ut.

Har du sett den här sidan : http://www.scandinavianragdoll.com/att_stalla_ut.aspx Här står många tips inför utställning.

Har du sett ut någon utställning som du tänker börja med? Man kan ju slänga ut en tråd här på forumet, och höra om andra forumister ska dit, alltid kul att ses live!