Vad heter era ragdolls?
Har planer på att skaffa en liten ragdoll. Men det jag undrar är vad heter era katter? Är så skoj att veta vad andra döpt sina till :)
Min heter S*Strömskattens Jade of Moses "Eliza" :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag använder alltid det namn som uppfödaren givit katten även om det sedan blir lite smeknamn:).
Mina heter Alfons, Bolliver och Onya ❤️
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/
Mina heter Izzie och Beetle
Bosse och Jägermeister :)
Okej fina! :) vill ha en blå colorpoint hane, men har ingen idé till något namn. Har ni några tips? Och hur är de egentligen med "S" i namnet, lyssnar kissarna bättre då eller är de bara något man säger?
Hallongläntans Blåbär heter min kille men jag kallar honom Milton :)
Vet att hundar iallafall lyssnar bättre på i och s men vet inte hur det är med katter. Min katt lyssnar iallafall mycket på första bokstäverna i sitt namn "Mi", är nog lite för att han jamade så när han var liten (Miiioo) Så Milton är perfekt, eller det blir oftast Miiiltoon ;)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
#5 Om det är s eller inte i namnet har ingen betydelse. Katten lär sig i första hand att känna igen din röst och ditt tonfall och vad det betyder i olika situationer. Mina katter bryr sig bara om vad de heter när det är jag som ropar på dem, och de lärde sig det först när de knytit an till mig ordentligt (dvs. när de förknippade mig med trygghet och roliga saker).
Mina katter heter Moltas, Doris, Oberon och Ruben. I stamtavlorna heter de dock något helt annat. Min ragdoll Oberons namn uttalas Ååberån och har fått sitt namn från alvkungen i Shakespeares "En midsommarnattsdröm".
Förutom sina namn förstår de "kom!", "ska vi gå ut?", "mat!", "vill ni ha mat?" och "borste!". Borsten är dock egentligen en kam.
När vi är ute pinglar jag också med en nyckelknippa när de ska komma eller följa med mig. Funkar otroligt bra.
Sajtvärd Katter iFokus
Chorotegas Marie Antoinette heter min tjej men kallas kort och gott för Marie. Hennes ungar som jag än så länge har hemma heter Nen Isis Abigail, Nen Isis Amelia, Nen Isis Berlioz, Nen Isis Duchess och Nen Isis Toulouse :)
Misha och Marley ❤️
#7 Okej va bra då vet jag det :) blev lite fundersam över det där med "S" i namnet haha. #9 Gud vilken sötis!
Min katt heter Cleo här hemma. :)
❤️Sienna❤️
Min Ragdoll heter Amber och det gör hon även i stamtavlan 🙂
Varma Hälsningar Helene Andreasson 
Min raggis tjej heter Ekryda Eivor da Vinci i stamtavlan och Eivor till vardags. :) Sen heter min husflicka Wilma. :)
Åh vilka fina bilder på era raggisar! :)
Min kille heter Legolas enligt stamtavlan, och kallas för Leo. 😃
Mina heter Loretta, Isabella, Yammie ( kallas för Rocky), Torbjörn ( kallas för Tossen) .
Min kisse heter S* Love on delivery Glorfindel i stamtavlan, men det vi kallar honom är Timmie :)
Kokos och Muffin :) (som ska bli ett par så de kommer producera kokosmuffins) :D haha
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Fina bilder! :) okej då vet jag att de är lite olika att kalla kissen efter de som står i stamtavlan eller hitta på ett eget smeknamn ;-)
Ja, jag är ju uppfödare då så det blir en hel del namn att fundera på… :)
Min senaste kull skulle ha namn på "R" och heter nu:
Rosie Channel
Ronja Rowena
Ralf
Raider
Rabalder
(Channel och Ralf är önskemål från ev kattköpare, jag fick ju förstås hitta ett "förnamn" till Channel som börjar på "R". Den andra honan kunde jag inte bestämma mig för om hon skulle heta Ronja eller Rowena så det fick bli båda, eftersom Channel också hade två namn! ;))
Min lilla Ragdollhane heter Oboy ,namnet hade han fått hos uppfödaren.
#36 - snyggt namn!!! 😉
I stamtavlan heter hon Bimba men kallas Kira (Japanska för twinkel/sparkel/glitter) 😊
Mina heter Mega och Charlie.
Min lilla underbara heter Duchesse :)
Här hemma finns en Charlie (som även heter Charlie i stamtavlan. Vi hade bestämt oss för det namnet långt innan vi började leta katt, och när vi hittade vår lilla prins så var det så passande att det var uppfödarens C-kull :)) och en Shelodon (Quentin i stamtavlan). Sheldon är såklart döpt efter Sheldon Cooper i "The big bang theory" och Charlie fastnade i mitt huvud efter en period av mycket "2 and ½ men"-tittande…
Mina raggisar heter Chocolate Dandy á Chardani DK (kallas Dandy), Gunbertus Fraciel Fromzon (kallas Frasse), Molly, Ginger Spice (kallas Hedda), Heavenly Bella (kallas Bella), Inez.
och sist men inte minst Jasper (go'killen på bilden)
Sedan har jag två kullar just nu, och de heter Lennox, Lexus, Lizzie, Lexie (L-kullen) och Max, Melwin, Mira och Millie (M-kullen)
Bilder på alla sötnosarna finns på hemsidan: http://norrtassen.weebly.com/
och på fb: https://www.facebook.com/pages/Norrtassens-Ragdoll/374429475901884
❤️
#46 Oj, jäklar vilken snygging! :) Här heter katterna som i stamtavlan, typ. Aragon och Anselm är gammelgubbarna, och Violeta kallas mest för Jolisen. Anselm är mitt absoluta favoritkattnamn, har aldrig hört om någon annan som heter så. :)
Mina heter Evenstars Nico af Spike, kallas Nico. Simbataus Odey, vi kallar henne Smilla.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly