Utställning för sällskapskatter?
Finns det utställningar för "feltecknade" katter? Ragdolls som sålda som sällskapskatter alltså.
Nej det gör det inte Möjligen om det är något klubbmästerskap där man har sidoklass för feltecknat men alla som är medlemmar i sverak kan ju anmäla sin kisse oavsett om den har färgfel. Om man är okej med draget certifikat kanske det kan vara kul ? man kommer ju få anmärkning och kritik för färgfelet men man får ju oxå en bedömning av kattens övriga kvaliteter och typ Det är jättekul med utställningar och som uppfödare är det ett viktigt verktyg på vägen att lära sig mer om rasen och hur standarden tolkas Är det något särskilt färgfel du tänker på?
Om man har en bicolor med färgad haka… Kan man ställa då?
2# färgad haka är ett fel så nej. Eller du kan ju ställa ändå men räkna med att missen inte kan få några cert eller dylikt
I januari kommer vi ha en internationell utställning öppen enbart för ragdolls! Där kan man ställa ut även feltecknade katter som då tävlar mot varandra baserat endast på typ! :) Man kan inte få cert och så men man får bedömningar av domare! Jag kan lägga ut inbjudan här så snart den är godkänd av SVERAK! :)
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
#4 Vart kommer utställningen att hållas?
Ps. Kul att det anordnas en utställning för enbart ragdolls. :)
Vad kul :)
Skriv mer!
Jag tror det kommer bli en toppen helg! Se mer på skandinavian ragdoll clubs hemsida! Formell inbjudan kommer inom kort tror jag. Det blir i Göteborg ett stenkast från stationen den 18 Jan och spännande seminarium för oss alla ragdollfantaster på söndagen 19e.
Jag kommer att ställa ut min sällskapskisse nu 6:e oktober på Uppsala Kattklubbs lilla utställning i Jälla. Jag har inga förhoppningar utöver att få lite feedback på hur han ser ut, jag tycker det ska bli roligt ändå, liksom. :)