Hona
Hon är jätte fin. Är det en Ekryda kisse? :)
Japp det är en liten Ekryda :)
Tingad nu :) kommer till oss den 13/10
Grattis! :)
Grattis! :)
Grattis och lycka till!
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/
Tack så mycket :) vi längtar så! Har aldrig varit för tabby och trodde aldrig jag skulle äga en heller men så fel jag hade :)
Hejhej, kollade på din hemsida och såg att du råkat skriva Eivor som mor ist för Eva. :)) Kul att få se min Eivors systerdotter är på iFokus. :))
Nämen oj så fel av mig haha ska ändra genast ;)
Sådär ändrat :D
Älskar dessa tabby❤️
Jättefin;))
Jag är också larvigt förtjust i tabby 😍
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/
Grattis till nya kissen. Tycker hon ser jättefin ut. Jag såg henne som liten liten, då jag var och hälsade på hennes uppfödare.
Har också börjat älska tabby. Själva har vi en liten tjej från Litlamins, blåtabby mitted.
Lycka till :)
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
15# jaså? Vad kul :D tror hon kommer bli jättefin när hon blir större :)
Tjolahoppsan!
Här lånar man ut sin hane till bättre behövande och inte ett ljud om att det säljs avkommor i avel. Fy fan va besviken jag är!!!
Jätteglad för din skull pimey… Missunnar dig inte detta, bara fruktansvärt besviken över att man inte andas ett ljud om detta via samtal eller något annat… Ska man behöva se detta på ett forum? 😢
Grattis, vad roligt! :)
#18 Jag kan ha fel, men om inget har sagts om att inga avkommor får säljas till avel så har väl inget fel skett här? Nu står det inget om att så var fallet, du kanske sa tydligt till uppfödaren att inga avkommor skulle säljas till avel och då förstår jag självklart :) Tråkigt sånt där.
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
17# jaså?! Var det bestämt att inga ungar fick säljas till avel efter Adonis? Inget som nämdes till mig när jag tingade henne :(. Tycker du ska ta och prata med per, väldigt tråkigt för dig dock :/
Står på din hemsida att inga hanar får säljas efter honom efter överenskommelse med uppfödaren men då gäller det väl inte honor? Fast som sagt du kanske hade kommit överens med per om det med.
Ja nu blir det ingen hona för han bröt avtalet.. Då är det bara att leta igen SUCK!!!
#22 Nej, usch vad dåligt! Det har man faktiskt inte rätt att göra, oavsett hur nervös man är för att stöta sig med någon, eller vilka påtryckningar man blir utsatt för. Tycker faktiskt att uppfödaren borde stå för de avtal han skrivit, och lämna dig och din katt (ja, det är din katt) utanför sina interna affärer med hankattsägaren som dök upp i tråden. Och hon har ju faktiskt valt att gå ut offentligt och berätta att hon inte missunnar dig, så det borde inte vara jättejobbigt för uppfödaren att inte begå avtalsbrott. Nu vet jag såklart inte mer än vad som står i tråden, men utifrån detta så blir man bara så less på sånt här! :(
22# håller med dig fullständigt! Detta är väl något man gör klart för varandra innan parning sker antar jag? Att komma i efterhand och säga att avtalet måste brytas pga missförstånd är riktigt elakt tycker jag. Är otroligt besviken och ledsen nu men vad kan jag göra liksom? Bara att riva avtalet och hoppas att jag inte råkar ut för detta igen :(.
Ny info om eländet och enda jag kan säga är att hildurs uppfödare felat från sin sida och hoppas ingen råkar ut för samma igen. Tack för samtalet Maria!
Gud vad tråkigt för dig. Hon som var så fin… Jag hoppas på att du snart hittar en annan vacker hona och att allting går som det ska den gången.
SE*Astinis Ragdoll
Jo jag vet väldigt tråkigt men det är bara att leta vidare och försöka borsta av detta. Väntar nu på att få tillbaka pengarna jag lagt ut på henne sen blur det till att återgå till sökandet.
Så tråkigt för dig:((
Men har det inte funnits skrivit i nåt avtal??
Skriver själv alltid ut om kattungarna säljs till avel eller inte…
Du ska ju inte få skit för att det är uppfödaren som gjort fel!!
Min åsikt 😇
Men snälla någon, dags att släppa detta, varför diskuteras detta på det här viset? Vill ni veta mer kan ni alltid slå en signal, låt de inblandade sköta sina affärer på egen hand? Du uttrycker dig lite konstigt nu Isadolls. Visst har du rätt till din åsikt men utan all info ska man kanske akta sig för att skriva för mycket på ett forum. Jag ser det som att Kim slapp att få skit. Kanske ska man kolla upp inte bara mamman när man köper katt utan även hanen? Bör man inte göra en noggrann kontroll innan man väljer sina avelsdjur? Information finns att hämta där också. Jag tror vi alla inblandade tagit lärdom av detta.
Önskar en jättetrevlig dag till alla som vill ta till sig ❤️
Tycker bara att den som har hanen som är utlånad skulle informera tydligt om detta inför en parning:) avtal skall väl skrivas när man lånar ut sin hane??
Uppfödaren har väl skyldighet att informera om detta till
sina kattungeköpare, eller??
Frågade ju som sagt per om att det var ok att hon såldes i avel i samband med att fråga om hanen gjort sina tester osv och fick klartecken. Hade jag funnit din hemsida hade jag frågat personligen men jag känner att det är inte mitt ansvar att ta reda på sånt det ska säljaren informera köparen om och jag vill kunna förlita mig på min uppfödare. Sen tycker jag att varför ska detta sopas under mattan? Det är ett viktigt senario som inte bara drabbat mig utan andra med och jag vill personligen inte att fler ska råka ut för det. Oavsett om det är denna uppfödare eller någon annan är det ett problem och snart verkar man inte kunna lita på varandra alls vilket kommer sätta käppar i hjulen för att föra rasen framåt
Håller med dej 31#😉
#29 Att det diskuteras offentligt på ett forum beror kanske på att du blev medlem på forumet enbart för att kunna ta det hela offentligt, istället för att "låta de inblandade sköta sina affärer på egen hand".
Men jag kan ha fel.😉
#29 Och trevlig dag, såklart!🙂
Jag tycker det är bra att gå ut med denna information så att andra kan få läsa hur det ibland kan gå. Efter att ha läst detta så kanske man dubbelkollar en gång extra så att allt står rätt till nästa gång man köper en avelskatt.
Men jag vet inte om det bara är jag som råkat se och höra för mycket nu eller om det sker mycket konstigheter för tillfället?
Jag letar just nu en hona och funderar mer och mer på att göra ännu en import för att slippa dessa tråkigheter =/
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
For the record så har jag bett hankattsägaren om ursäkt för att jag feltolkat hela situationen. Jag drog ju den förhastade slutsatsen att det inte fanns några restriktion för honorna, utan att det var "nybörjaren som inte dög". Att det var därför hankattsägaren gick ut offentligt i köparens tråd och utövade påtryckningar, istället för att bara ta det hela privat med uppfödaren (som såklart hade varit rätt väg). Och sånt tycker jag riktigt illa om. Men sedan dess har jag begripit vem hankattsägaren var, hon har förklarat att det blev "fel väg" bara för att hon blev så upprörd, och jag har som sagt bett henne om ursäkt för min förhastade reaktion. Man kan väl säga att vi skulle ha låtit bli tangentbordet, båda två. Ville bara få det sagt, eftersom jag skämts lite.
Ja, vi skulle väl skippat det draget Djupdal. Jag skäms över min snabba, raska kommentar men självklart blev det en reaktion och en riktigt stark sådan. Jag har säkert bidragit till en mycket märklig uppfattning om min ringa person men kontakta mig hellre privat för jag är egentligen en otroligt trevlig person som bara vill rasens väl och ve. Min medverkan i denna tråden är nu helt slut och förmodligen min närvaro på detta forum också.
Jag tycker det är viktigt att man tänker igenom sina kommentarer innan man väljer att visa upp sina förhastade slutsatser för all framtid i ett forum. Det ska åtminstone jag tänka på i framtiden.