Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3041 ggr
RiddarLinda
0

Hane 6 månader, klumpig och tung?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min lille Ragdoll Legolas har nu hunnit bli 6 månader och jag har fått tid för kastrering.

Jag vet att Ragdolls växer ryckvis, men jag undrar ändå om det är normalt att de redan vid 6 månaders ålder väger kring 3,5 kg som han gör? Plus att allt verkar sitta bak på honom. Han är stor om baken och baktung som tusan…inte alls smidig… klumpig! 😃

Jag försöker hålla efter maten men eftersom jag har en katt till så äter de upp varandras mat.

Men är det som sagt en normal vikt tycker ni?

OberonsMatte
1

Ja, har man en ragdoll får man räkna med att den ser lite lustig och oproportionerlig ut ett bra tag. Min Oberon såg inte färdig ut förrän han var 2,5 år då pälsen (och framförallt  kragen) plötsligt växte ut rejält.

Din Legolas ser jättefin ut på bilden och kommer säkert bli en riktig snygging om ett par år!

Klumpigheten kan dock bli bestående!😃

Sajtvärd Katter iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
[Skörbjugg]
1

Som de andra redan sagt så hör det lite till rasen. Katten böir ju större än andra raser som fullvuxen också, så det är väl ganska naturligt att de är det från ung ålder med.

gittzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Lioz är 6 mån och han väger ca 3 kg drygt.

thorntagg
0

Min Tusse är 4,5 månader och väger 4,0 kilo, och hans halvsyster Molly som är drygt ett år, väger 3,9 kilo. Molly är kastrerad men inte Tusse ännu. De har väldigt olika sätt, bl a att äta. Tusse vräker i sig maten och äter gärna upp syrrans också om han kommer åt. Han är inte kinkig utan äter vad han får. Molly är mer petig och vägrar att äta vissa sorters blötmat. Båda äter också en del torrfoder, men föredrar blötmat.

[Isadolls]
0

Mina honor väger ca 4,5 kg( vuxna)

Min hane som bara är 11 mån. gammal

väger redan 5,7kg.🙂

Aloe.Vera
0

Min lilla tjej blir 6 månader om typ 20 dagar.. men väger ca 2,8 vet inte om vikten är bra enligt ragdollstandarden?..  men som du säger att din kille är klumpig och stor i baken .. tycker min tjej också är sådär men börjar ändå jämna ut sig nu.. liten,tjock och klumpig hihihi tror nog raggisar är klumpiga av sig

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

thorntagg
1

Korta, tjocka och stabbiga ben men å så söta när man ser dom bakifrån och dom springer iväg! Mycket vit och tjock päls gör att dom ser ut som små isbjörnsungar när dom rultar iväg. Fast springa kan dom! 😃