Ang mat
Hej! Vill att alla berättar vilket märke ni ger era små sötnosar!😃
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Mjau blötmat på tetra och Eukanuba kitten torrisar till alla. Rå köttfärs, kyckling och kokt fisk som komplement. Även andra blötfoder enstaka mål, typ Sheba eller RC, för att få lite populär omväxling då alla våra tål det.
En av mina tål ingen variation alls och jag har inte hittat någon blötmat alls som han tål.
Jag blandar RC för känsliga magar och Porta 21 kitten. De som tål lite godis får Planet Pets duck stripes för hundar för att tänderna skall få jobba lite, det är torkad anka.
Mjau mjukmat och Four Friends kitten torrfoder. (Försökte Eukanuba men upplevde att han inte tålde det så bra).
Mjau mjukmat även applaws mjukmat.
Four friends torrfoder och Applaws torrfoder.
Applaws hård och mjuk mat
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/
Jag kör Eukanuba kitten torrfoder rakt av på mina. Funkar bra för oss, och lätt för kattungeköpare att få tag på, om de fortsätter med samma märke.
Använder Royal Canin våt- och torrfoder
Torrfoder: RC persian kitten tills säcken tar slut. Blötmat: RC kitten blötmat, men håller på att fasa in till Mjau blötmat istället.
Har nyligen bytt från Mjau blötmat till ICAs portionsförpackade blötmat. Mest för att katterna verkade ha ledsnat lite på Mjau, och åt mer och mer av Eukanuba torrfodret istället.
Nu är ordningen återställd, och de äter huvudsakligen blötmat. :)
Jag har också börjat med ICAs portionsförpackade blötmat till ena katten eftersom hon inte går upp i vikt och hon tycker om det så det har varit ett bra komplement till torrmaten hon äter.
Hon får även rå köttfärs eller små bitar kött när jag lagar mat till oss tvåbenta.
Jag har gett Mjau blötmat och 4 Friends kitten. Sen har jag gett lite olika -torkad kyckling. Färskfoder för hund. Rå nötfärs. Kokt kyckling. Etc. Mitt problem är att katten bara äter allt 1 eller 2 gånger sen är allt äckligt och går inte att äta. Royal canin kitten blöt eller torrt gillar han inte heller. Vad göra? Förslag på god kattmat?
//
Lena