Letar ragdoll hane.
Hej!
Jag har en liten ragdoll tjej här hemma som snart blir fyra. Nu har jag LÄNGE suktatr efter en riktigt fin bicolor ragdoll hane.
Vet mycket om rasen och varit med och kollar på utställningar m.m.
Men priset har satt stopp då jag inte har något fast arbete just nu.
Hitta en oreggad ragdoll för 3500, men i slutändan känns det så fel, oseriöst och fel mot rasens framavling. Jag vill köpa från en seriös uppfödare!
Det jag tänkte höra här är om någon vet uppfödare som söker fodervärd? Vilket skulle vara helt perfekt för oss.
Jag har aldrig i mitt liv mött någon anna kattras som är så speciella som dessa små underbara ullbollar! Så speciella på alla möjliga vis! Jag är helt fast!
Köp aldrig oreggade "ragdolls" de räknas som huskatter och du vet aldrig om de har några ärftliga sjukdomar osv. Är din hona kastrerad? Uppfödare brukar inte vilja sätta ut katter på foder till hem med fertila katter. Bästa tipset jag kan ge (om din hona är kastrerad) maila olika uppfödare och fråga om fodervärd eller spara undan pengar varje månad tills du har råd att köpa en till :)
ja, jag är en god bit på vägen med sparandet. Det blir ingen oreggad. Det är inte rätt och jag kan själv bli upprörd över vissa lustiga "ragdoll" annonser på blocket!
Min lilla kisse här hemma är såklart kastrerad :)