Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2840 ggr
AgnetaB
1

Någons avkomma?

Någon som känner igen sin uppfödning som ska gå i huskattsavel!

http://www.blocket.se/stockholm/Renrasig_ragdollhane_for_parning_49560690.htm?ca=12&w=2

OberonsMatte
0

Usch vad trist att se. Hoppas att uppfödaren känner igen katten och kan prata förstånd med ägaren. Katten har ju ett ganska speciellt födelsedatum som är lätt att komma ihåg: 2011-11-11.

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
0

Kollade i FindUs och där har två uppfödare fått blå bicolor-hanar det datumet. Den ena kullen stämmer inte med kattens utseende, men den andra hittar jag inga bilder på. Någon som känner till S*Snowdollz?

Sajtvärd Katter iFokus

[[pimey]]
1

Har mailat annonsören och bett henne tänka om och hoppas innerligt att hon inser vilket misstag hon kommer göra :( kommer han från snowdollz?

OberonsMatte
0

#3 Jag misstänker att han gör det. Snowdollz är medlem här på iFokus men verkar tyvärr inte varit här sedan början av 2011.

Sajtvärd Katter iFokus

[[pimey]]
2

Fick detta till svar: Har redan ändrat mig gällande detta och vill inte ha fler katter så de är inget du behöver hetsa upp dig över. Däremot svarar jag inte bra på "hot" så sluta med sånt innan jag blir irriterad på riktigt. Med vänlig hälsning, Malin Andersson Kan tillägga att jag inte hotade henne utan bad snällt att tänka på konsekvenserna som kan bli av detta osv

OberonsMatte
1

#5 Tyvärr har annonsen redan varit ute så pass länge att annonsören säkert redan drunknat i ivriga svar från oseriösa buskavlare. Skulle inte förvåna mig om annonsörens svar kanske inte riktigt är hela sanningen…

Sajtvärd Katter iFokus

AgnetaB
1

Visst är det tråkigt då hon kostat på o köpa en rasren katt. Kan inte förstå hur en del tänker. Jag försökte googla på Snowdolls som ni skriver men hittade ingen kontakt för då kan man ju maila iaf. jag skulle vilja att någon informerade mig iaf.

[Raggababa]
1

Jag kollade också. Snowdollz hemsida är under konstruktion. 

Jag misstänker att katten kommer Blå Ljungfru uppfödning och heter Vivialto. Det är svårt att känna igen sin egen kattunge efter 2 år men de är väldigt lika. Han kommer från Stockholm. Väldig fin katt, tycker jag.

OberonsMatte
1

#8 Vivalto har för smal bläs mellan ögonen tycker jag att det ser ut som.

Sajtvärd Katter iFokus

[Raggababa]
1

Bläsen blir större med åren, de förändras så mycket. Det har mina gjort i alla fall.

OberonsMatte
1

Snowdollz fick en kull med 6 kattungar 11-11-11, 3 av dem var blå bicolor, 2 killar och en tjej. Bilden på tjejen, S*Snowdollz Irmelin Älva, är väldigt lik katten i annonsen och sägs i en text ha "en tvilling-bror", Imre Älva som är en av bicolor-hanarna i kullen..

Jag tror därför att katten heter S*Snowdollz Imre Älva, men jag kan ha fel.

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
2

Jag har skickat ett mail till annonsören och frågat om det är den katten jag tror att det är. Får se vad hon svarar, om hon svarar…

Sajtvärd Katter iFokus

LittleSweeties
2

Har skickat annonslänken till Snowdolls….

[[pimey]]
1

Han var tydligen född 14 november och köpt i Härnösand

OberonsMatte
1

#14 Ja, eftersom ägaren påstår det nu gissar jag att katten kommer från S*Sheltieblues uppfödning. Det var den enda som fick kull 14 november 2011 som registrerades i Sverak och finns dessutom i Härnösand.

Sajtvärd Katter iFokus

[[pimey]]
0

Hittar samma som dig så det kan inte vara någon annan heller. Nu är annonsen borta men ska man skriva till henne ändå?

AgnetaB
0

Snowdolls vet iaf om det men har ej sålt till någon med det namnet.Ska vara om den är såld igen.

[[pimey]]
2

Återigen en ragdoll som parats med huskatt och har nu kattungar hon vill sälja iväg. Kommer från RosesandRags och heter midsummer dream. Hittar dock ingen sida till rosesandrags någon som vet?

[Raggababa]
0

Hon har ingen uppfödning längre.

[[pimey]]
0

Aha ok så fallet :/

[Kavring]
5

OBS! Annonsörens namn borde inte hängas ut i tråden.

[[pimey]]
0

Ingen har väl nämt annonsörens namn??

[[pimey]]
1

Oj såg att jag hade kopierat med det från mailet! Sorry!!

AgnetaB
1

Snowdolls var det iaf inte.fick svar på mitt mail till henne o hon hade gjort en lien utredning.