Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1741 ggr
raggedolly
0

Vikt på era hanar?

Hur mycket väger era ragdoll hanar? och hur gamla är dem? :)

Stjerngläntans
1

Min Teddy väger 6,9 kg och är lite över året och Burre väger 7 kg och är drygt 2 år. Båda är kastrerade och ingen av dom har någon direkt övervikt :) //Stjerngläntans www.stjernglantans.se

SE*Stjerngläntans Ragdoll

www.stjernglantans.se

OberonsMatte
0

Min Oberon, 5,5 år brukar väga 5,7 -5,8 ungefär och är lite för tjock. Hans bror väger enligt uppfödaren 9 kg! Min förra ragdollhane vägde 5,6.

Sajtvärd Katter iFokus

[trh]
0

Enzo är 5 månader gammal och väger 3,7 kg :)

Änglakatten
1

Min hane väger 4,6kg vid 6 månader. Nu är han 7 mån och har inte vägt honom än :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

[Isadolls]
0

Min hane väger 5,7kg vid 11mån ålder:)

Lagavulin
0

6.5 kg 6 år

Ragdolls
0

Vår äldsta hane är väldigt stor, men väger "bara" ca 6,8kg och är 2 1/2 år. Han är kastrat och slank så han skulle gärna få väga lite till för sin kroppsbyggnad. 

Mellanhanen också kastrat väger lite över 5kg och är 1 1/2 år. Skulle gärna få växa en hel del ännu :)

Yngsta hanen är lite över 1år och väger lite över 6kg. Han är en fertil hane som just haft en riktig spurt med växandet :) Han gick upp ca ett halvt kilo på några månader och blev väldigt stabil och stor. Men utan att ha för mycket nånstans. Det blir intressant att se hur han blir när han är färdig växt :)

Aloe.Vera
0

hej..hoppar in lite i tråden med en fråga.

vad använder ni för våg till era katter.. ?

vart kan man köpa in en sådan som är bra för katter/smådjur?

inser att min lilla flicka blivit för står för att väga på digitalvågen vi har nu.. .. l

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Anhna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina lillkille (Heavenlydolls Popadelica) vägde 3.5 kg på sin fyramånadersdag. En stor (men kanske också lite rund) kille.

Lotta Sjöö
1

Hej!

Köp en bagagevåg, sådan man kan väga resväskor med. Jag brukar ta fram en blå IKEA påse ( Lykke älskar gå in i den) då passar jag på att väga, hi,hi! Jätte enkelt och funkar bra! Finns på Clas Ohlsson, Kjell och Company m.fl. Kostnad ca 100 - 150 kr.

Lycka till!

Aloe.Vera
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej.. tack ska du ha för tipset..låter jättebra och enkelt med en bagagevåg..har nu beställt in en från coolstuff.se 

hoppas den blir bra!  så får man rätt vikt på katten också hihi..

blev den här på bilden..

#raggedolly  förlåt att jag skulle fråga här.. men i med ni pratar om vikt borde ni veta bästa vad man kan behöva för våg..

stora och fina killar ni andra har föresten.. =)

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

raggedolly
1

Inte fara :D jag ska nog med beställa en!

Stjerngläntans
0

Jag använder en paketvåg från Jula, också mycket praktiskt :)

//Stjerngläntans

www.stjernglantans.se

SE*Stjerngläntans Ragdoll

www.stjernglantans.se

Cockerspaniel
1

Dooleys är 2 år gammal och väger precis 7½ kilo just nu! Bra hull och enbart bara muskler! :p