Lila ragdolls?
Är nyfiken på hur de lila maskade ragdollsen ser ut när de är stora och färgen är helt utvecklad. Men hittar inte så många bilder på sådana kissar, så tänkte fråga om någon här har någon lila ragdoll? :-) Väldigt nyfiken på hur en vuxen lila bicolor ser ut, ja eller alla små lila missar :-) med tanke på att de verkar va mer ovanliga än blå/brun.
#2 Vilken söt kisse! Hur gammal är hon? :-)
Min Loretta är 1 1/2 år.
Väldigt vackra katter! Men hur ser man skillnad mellan blå och lila? För mig som inte alls är insatt så ser färgerna likadana ut, är det olika färger i underullen eller hur ser man skillnad?
#6 okej :-) #4 hur gammal är sötnosen? Mer bilder tack!! Så kul att se :-)
FunHouse's PartyPinglan på kortet 5 år
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
#9 Ååå du har så fina katter
Vilka sötnosar! Någon av er som föder upp lila missar? :)
Kan få lila i kommande kullar. Ingen parning än:) kommer nog lite längre fram. Möjligtvis början av 2014:))
Kan inte annat än hålla med #11 ❤️
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Oerhört vackra katter! Är så himla sugen på en lila ragdoll :-)
#17 Åh vilken sötis! Tyvärr så är det inte aktuellt med en raggis ännu, blir först när vi fått flytta in i den nya lägenheten och så. Men vart har du din uppfödning? :-) så kanske jag kan höra av mig till dig längre fram när det är aktuellt, ifall du kanske har planer på någon ny kull då :-)
Tack så mycket :)
Vi föder upp tussarna i Kisa, ca 5-6 mil ifrån Linköping. :) Jaa då det är bara att höra av sig ifall det blir aktuellt. :)
#19 Okej tack då vet jag! Ska absolut hålla dig i tankarna när det är läge med en kissemiss :-). Men en raggis kommer det absolut att bli, frågan är bara när haha!
Det är helt rätt inställning, så otroligt bra temperament trasdockan har! Samt pälsen är så otroligt len!! :)
#21 Haha ja jag kan ju bara säga att jag längtar ihjäl mig tills jag kan skaffa mig en egen liten dunboll!! Har varit helt förälskad i rasen ända sen jag började läsa mycket om den, tittat på videos osv :-) sen har jag haft katt hela min uppväxt (dock ej raggdoll) så jag saknar verkligen att ha en kisse hemma, för allt blir ju så mycket mer mysigare!! :-)
Jaa det förstår jag verkligen! :)
Haha samma här faktiskt, började med att man läste på om kattrasen och sen kollade jag och tjejen upp uppfödare i närheten och det visade sig att det fanns en ragdolluppfödare i Kisa där vi bor. Hon har en utav varje teckning så var mycket roligt att träffa ragdolls för första gången. Vi beslutade oss direkt för att införskaffa oss en bomullstuss direkt efter vi hade träffat dom 3 ragdollsen! :)
Ca 1 vecka senare hittade vi våran lila hona "Snövit" :D
Ångrar verkligen ingenting!! :)
#23 Okej det låter ju toppen :-) förstår att du inte ångrade dig! Man kan ju inget annat än att vilja ha en när man läser och tittar på bilder haha.. :-)
Haha så sant så! :-)
#26 Vädligt fina kissemissar!! :-) hoppas den blev lyckad för dom två kommer nog få jättevackra kattungar :-)