Vilken profil väljer DU?
Två 12 veckors RAG a 03 hanar, vilken profil föredrar du? (Dessa har olika styrkor o svagheter som ni ser….)
Vilken väljer du och varför?
Profil 1
Tyvärr lyckades jag inte lägga dem bredvid varandra, nån annan kanske kan?
Jag väljer tveklöst profil 1, och letar en tjej med klass på hakan!
Jag vill att den röda vinkeln ska vara så spetsig som möjligt, och ritar man ut de båda röda linjerna på en katt med riktigt bra profil blir de nästa parallella. Profil 1 är bäst.
Sen vill jag att avståndet mellan de blå linjerna ska vara stort, och även här vinner profil 1, om man är snäll och låter bli att rita den undre linjen i nederkant på hakspetsen.
Höjden i pannan ser jag ingen större skillnad på, men profil 2 är som sagt lite flackare och sämre.
Så tycker iallafall jag.🙂
Helt klart profil 1!
Jag håller med er, men hakan är fin på nr 2. :)
Profil 1 :)) Fast hakan är svagare…men har ändå fler fördelar än 2an…
Här är de i helfigur som 8-veckors:
Han med profil 2 är överst av helfigursfotona, och profil 1 är nederst.
Hur bedömer ni hela katten? Svårt från foto förstås, men lite tyckande någon?
1.ans profil och 2.ans haka:))
Vill ni se fler bilder så finns de på hemsidan, - Q-kullen! :)
Profil 1 är Quantas och profil 2 är Quasimodo.
Eller hur, Isadolls! :)
Här är det ju en övervägning, vad behöver man till sin uppfödning? Är det sällskapskatt så kan man ju gå på hur de två olika ser ut, deras look, och välja den man föredrar. Då jag skulle behöva en hona som har starkare profil så vinner 1an för 2an kommer nog plana ut för mycket (om detta var honor). Övervägning på hakan men för min del vet jag hur linjerna ser ut bakom min kille och behöver inte lägga så stor vikt på hakan (även om jag råkar älska lite extrema hakor) :)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se