Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1556 ggr
MiracleWithPaws
0

Avelshane kring Sthlm sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I höstas fick vi vår första ragdollkull och det blev ett gäng jättemysiga ungar som nu passerat halvårsstrecket. Mamma var vår fina Sushi (mer info om henne och uppfödningen finns på min blogg: http://vattenliljans.wordpress.com/ragdoll/sushi/). Nu börjar det kännas som att det är dags för henne att få smått igen, och därför letar jag efter en passande hane.

Krav:
- trevligt, ragdolltypiskt temperament
- blå eller lila

Önskemål:
- colourpoint
- stor
- finns i närheten av Stockholm (själv bor jag i Upplands Väsby)

Givetvis måste hanen vara ultraljudad, DNA-testad etc.

Om du har en hane som kan vara av intresse (eller känner till någon som du kan tipsa om), svara här eller maila till mig: alexandra.vattenlilja@gmail.com.

MiracleWithPaws
1

Ingen alls som kan komma med tips? Kan ju tillägga att jag har ett registrerat katteri, om det var någon som tog för givet att så inte var fallet. :)

amadeusdolls
0

Vet ingen blå eller lila men en brun mitted som lånas till ett fåtal friska nyligen testade honor. Han finns i stockholm

MiracleWithPaws
0

Jag kanske får vara lite mindre kräsen då, om det är så svårt att få tag i en blå/lila hane… :) Vad är det för hane du tänker på? Om du inte vill skriva ut det här får du gärna skicka ett meddelande eller mail.

[Norrtassen]
0

Gå in på den här länken, till Ragdollklubben ser du avelshanar: http://www.ragdollklubben.com/uppfodning/avelshanar

Där finns lila och blå hanar…

amadeusdolls
0

Hörde att han var redan fullbokad så honom kan vi släppa.

Tyvärr vet jag ingen annan där uppe i stockholm just nu.

Lycka till med sökandet :)

MiracleWithPaws
0

#4: Har tittat där, men det är lite dåligt med colorpoints här kring Stockholm verkar det som. :(

#5: Aha, okej, synd! Tack i alla fall!

[Djupdal]
0

#6 Du kör till Sandviken på en och en halv timme. ;)

Lintroll
0

Vi har en brun colurpoint RAG n.

Diamond gardens titta "tonic"

Hör gärna av dig till min mail om du kan vara intresserad,

jaqueline.larsson@gmail.com