Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1570 ggr
RiddarLinda
1

Utställning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Här kommer lite bilder på min Legolas 7 månader. Jag är lite sugen på att någon gång testa att ställa ut honom. Ni som kan mycket om hur Ragdolls ska se ut, vad tror ni om min kille?

RiddarLinda
1

Legolas

RiddarLinda
1

Legolas

RiddarLinda
1

Legolas

RiddarLinda
1

Legolas

[[pimey]]
0

Fin men har lite högt satta öron

RiddarLinda
1

Hej!

Tack för ditt svar!

Högt satta öron är kanske heller inget som ändrar sig med tiden han växer?

[Djupdal]
1

#6 Jo, unga katter ser ofta ut att ha långa öron som står rakt upp, men det blir för det mesta bättre med åldern, i takt med att hela huvudet blir bredare och grövre. Framför allt i sidled blir det bättre, men det är lite värre när de sitter långt bak. Så helt perfekt lär det inte bli, men perfekta katter finns inte. :) Om man pratar utställning så spelar det faktiskt roll hur katten *håller* öronen också. Att de är coolt tiltade framåt utåt hemma i soffan vet ju inte domaren, om katten är stel som en pinne med öronen rakt upp när den är i utställningslokalen. Jag tycker också att din katt ser jättefin och rastypisk ut. Men nästan lite FÖR typisk för att vara *riktigt* bra, om du missförstår mig rätt. ;) Men lita inte på mig. Anmäl och prova! :)

pebb
3

Anmäl honom och se vad domarna säger, det är skoj oavsett :) När det gäller öron, min katts mamma har rätt dålig öronplacering, men alltid på utställning så sänker hon ner sina öron åt sidorna och har fått många kommentarer om hennes bra öron, sen kommer hon hem och plopp så sitter dom för högt igen ;)