Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 973 ggr
raggedolly
5

Tidig julklapp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kom äntligen Ragge & Dollys tidiga julklapp :)

Dem älskar det. Tyvärr fanns det bara vitt. Men dem är ju vita och rena så det ska nog inte bli några problem :)

raggedolly
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog bara ett par minuter så hade Dolly hittat sitt lilla krypin!

OberonsMatte
1

Vitt är ju det som ser klart fräschast ut (särskilt när man har vita katter)! Katthår på mörka klösmöbler och textilier ser inte kul ut.

Sajtvärd Katter iFokus

SannnaH
1

Vi har en nästan exakt likadan! Kissarna älskar den. Den är överlägset bättre än den mörkblå vi hade tidigare. Den mörka sög åt sig allt hår den hittade medan den ljusa trollar magiskt bort det :P

[[pimey]]
1

Inte trolla bort, döljer det mycket bättre ;) haha!

OberonsMatte
2

#4 Det som inte syns finns inte!😉

Sajtvärd Katter iFokus

raggedolly
1

Den är super! Har en mindre svart, som för det mesta är vit ;) Så jag tror vitt blir kanon! Dem har sina platser, Donnan själv ska såklart ligga högst upp. Men Lill-ragge kan såklart inte låta bli hennes svans som gåt konstant. Viftar era Ragdolls oxå mycket på svansarna? Dollys är iprincip bara still när hon sover djupt!

[trh]
1

Enzo viftar rätt mycket på svansen, speciellt när det vankas mat! Då sjunger han för fylla muggar och viftar för fullt ;)

OberonsMatte
1

#6 Hon kanske viftar på svansen för att hon blir lite störd av att Lill-ragge är i närheten och hon misstänker att det är bus på gång. Eller gjorde hon det även innan han flyttade in?

Sajtvärd Katter iFokus

SannnaH
1

#5 haha, precis min tanke ;)

raggedolly
1

#8 Hon har alltid viftat på savansen helatiden. , Men hon verkar inte riktigt vara medveten om det. Och självklart kan nu inte lillen låta bli!

Tänkte om det var något rastypiskt med ragdolls då andra katter brukar vifta då dem är irriterade :)

OberonsMatte
1

#10 Jo, jag känner till det där att svansen verkar leva ett eget liv hos vissa katter, men Oberons svans rör sig inte särskilt ofta. Den bara hänger där liksom och är dessutom ganska liten och fjuttig.

Sajtvärd Katter iFokus