Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 906 ggr
SannnaH
2013-11-07 10:57
0

Killbaciller?

Jag har funderat på en sak ett tag och nu ger jag upp och ber om hjälp. På Ljungbyheds utställning nu i höst sa vår domare (Yan) om vår då 9 mån flicka att "she needs to see a male", alltså att hon behöver träffa en pojke. Någon som tror sig veta vad han menade med detta? Är nu nyfiken på att veta på vilket sätt flickorna utvecklas beroende på om de får möta en pojke eller inte? [ För att skryta lite kan jag ju tillägga att han även gav henne ett EX1 och ett NOM ;) ]

OberonsMatte
2013-11-07 11:54
1

Menade han inte bara att hon var lämplig för och borde användas i avel?

Sajtvärd Katter iFokus

SannnaH
2013-11-07 12:07
0

#1 Det är lite det jag också funderat över, men var inte säker. Tänkte att det kanske fanns något "känt fenomen" om hormoner som jag missat, så tänkte kolla om någon visste bättre än mig ;) Förhoppningarna är att hon ska få små i alla fall. Vi ligger i förberedelsefas med hårdträning om konstens alla regler här hemma :P

OberonsMatte
2013-11-07 12:20
1

#2 Jag är inte uppfödare själv, men vad jag vet förändras inte honor utseendemässigt av att träffa hanar. Dräktighet och digivning brukar av naturliga skäl snarare påverka konditionen negativt, åtminstone under perioden det pågår.

Det var säkert bara en komplimang om att hennes fina egenskaper borde föras vidare i rasen, så lycka till med planerna!

Sajtvärd Katter iFokus

SannnaH
2013-11-07 15:59
0

#3 Tack för tankarna :)

Neo033
2013-11-07 18:32
2

Jag misstänker att hon betedde sig löpigt, dvs satte rumpan i vädret. 😉

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad