Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 2464 ggr
amandaerslid
8

SheltieBlue Ragga Hannahlee

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tänkt att visa upp min lilla Ragdoll, Som inte bara är min katt utan även värdens bästa vän. Detta lilla djur har förändrat mitt liv från att jag fick henne. Trodde aldrig från första början att ett liv med katt är så roligt som det faktiskt är. Att dem är så personliga menar jag. Jag har lärt mig mycket genom Hannah. Känner henne utan och innan och vet alla hennes saker som hon gillar och ogillar. Hon ogillar vatten, alltså ifall hon får på sig det. Hon blir inte glad när man ska bada henne heller. Men även fast hon kan bli så sur har hon aldrig rivits, bitits eller fräst åt mig när jag badat henne eller om jag haft henne en stund för länge i knät om jag tillexempel har borstat och fixat med henne.  Hon älskar all slags torrfoder men blötfoder ska det alltid vara ett speciellt. Annars smakar de skit (anser hon och hennes kompis) Hon vill alltid ha en matskål inne på rummet när vi ska sova så hon kan äta på natten. Känner även att det är på så sett hon faktiskt får i sig mat, hon äter typ aldrig på dagen.

Kan även tillägga att hon under sin tid hos sin Uppfödare, sov hon hemskt gärna med valparna! Hon är hur snäll som helst mot allt och alla och gick även super bra med min kaninunge jag hade i våras, så himla söta!  

Ja denna kisse är värdens mest betydelsefullaste sak för mig och skulle aldrig kunna sälja eller förlora min vän utan att bli krossad. 

Låter nog konstigt för vissa, men det här är verkligen min andra halva. Vi förstår varrandra super bra och känner att under dem här 2 åren har vi fått så bra kontakt. 

Hur är er kontakt med er katt? Vill gärna se era små ragdolls :D

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

[Ragdoll123]
0

Vad söt hon är

amandaerslid
0

#1 tack så mycket, tycker jag med faktiskt :')

.

[Skörbjugg]
2

Så roligt att du trivs med din superfina kompis! Jag har också fin kontakt med min raggis Rudi, ett förhållande som utvecklas mer och mer hela tiden. Så känner jag också för min husis såklart :)

Lena129
0

Tycker Ragdoll verkar ha ett speciellt förhållande till människor. Närmare än andra katter. Min Panda tänker inte jag-jag hela tiden och kan försöka mina åsikter. Alla andra katter jag har haft har varit mycket mer egocentriska.

//

Lena

Lena129
0

-försöka förstå, ska det stå

//

Lena

amandaerslid
1

#4 & #5  Ragdoll är den första katten jag har haft men bott tillsammans med andra katter tidigare och tycker nog samma som er. De är inte lika som andra raser. Och ja mina katter lyssnar verkligen när jag pratar, kommer när jag ropar på dem och sånt. skitsött :')

.