Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett11-kreativitet
Läst 3253 ggr
meyja
0

Namnförslag...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ska vi kalla honom?

Hans finska stamtavlenamn TAUNO är lite svårt för de yngre barnen i familjen att uttala. ;)

Vi behöver ett trevligt smeknamn på vår snygging! Har ni några förslag? Vad ser han ut som? Jag har idétorka just nu…

Han går under namnen Tauno, Happy Paws och Finnen än så länge men jag vill ha ett bra smeknamn så hela familjen säger samma. ;)

[per50]
0

Svartnos,morris,jäger,snutis,bommen.murre. 🐱

OberonsMatte
0

Tino (stark, frisk) eller Bubben!

Sajtvärd Katter iFokus

SannnaH
0

"Tauno means "peaceful, modest" in Karelian Finnish" Några pojknamn med ungefär (stark betoning på ungefär) samma betydelse är Noah, Freddy, Axel, Calum, Sol, Will Annars är jag rätt fötjust i just Tauno. Kul med något annorlunda! Annars kanske göra det till bebisspråk, Tajno, för att göra uttalet lättare? :P

[Hen]
0

Tino och Morris var jättefina förslag tycker jag. Jag tycker även han ser ut att kunna heta t.ex. : Charlie. Kokos. Prinsen. Eller Simon.

I färgerna påminner han mig om… Mumsmums. Fluffig vit med choklad på ;). Hihi. Jättefin katt!

Tillägg: Axel var ju superfint också. Han ser ut som en Axel! :D

[Norrtassen]
0

Har inga namnförslag, men tycker att han är supersnygg 😍

[Skörbjugg]
1

Tubbe, kanske? :) Taz (looney toons)

meyja
0

Jag har redan en unghane som kallas Morris och jag har tidigare haft en avelshane som kallades Prinsen.

Tack för många bra förslag, kom gärna med fler! :)

Taz låter spännande!

[Hen]
0

Några till: Bruno. Nån från Mumindalen t.ex: Mumin, Trolle, Mumrik, Hattifnatt eller Sniff….. Finn, Rasmus, Piff eller Puff, Lillebror, Bumbi, Teddy, Björn, Nisse, Bisse, Max, Sam, Pingpong, Tuffe, Dex, Sixten, Mis(s)ter, Lukas, Ante, Bravo, Minty, Tiptop.

soundtrack
0

Jag tycker att han ser ut som en Morgan! Jättefin kisse :)

meyja
0

Tack för fina förslag! :)

Funderar nu mest på Taz/Tazz, Teddy, Tuffe eller Tuffeson! :)

Känns som jag vill ha något på T eftersom jag kallat honom Tauno ett tag.

OberonsMatte
0

#10 Tazzo (Tasso) kanske?

Sajtvärd Katter iFokus

[Hen]
0

#10 Jag tänker att eftersom stavningen (Z) inte hörs när man säger namnet utan bara syns i skrift, så tycker jag Tazzo/Tasso som #11 föreslog är en smart utveckling av det fina föreslaget från #6 :) Blir ännu mer personligt namn då tycker jag. Tuffeson som du själv kom på tycker jag var annars var jättecharmigt också.

meyja
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla förslag. :)

Numera går snyggingen under namnet Tuffeson ❤️

Lena129
0

Tenno betyder kejsare på japanska….

URSNYGG är han!!!

//

Lena

Selma67
0

Väldigt fin kille!!

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

[[pimey]]
0

Skulle inte du hämta leia också från tiina? :)

meyja
0

Jo, det var tanken men nu blir det visst inte så… :(

PM:a om du vill veta mer.

meyja
0

Tuffeson tackar för allt beröm <3