Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1025 ggr
Ragd0ll
0

1 katt eller 2?

Jag får hem min kattunge om 2 dagar på lördag, dessutom är det första katten så det är extra spännande 😃 

Jag tycker min kattunge är så underbar att jag redan nu innan jag ens fått hem honom går i tankarna att skaffa en katt till 🙂

Är dock lite nyfiken på hur mycket som skiljer sig rent ekonomiskt mellan att ha 1 eller 2 katter?

Hur mycket lägger ni på 1 katt per månad vs 2 katter? Är det stora skillnader? 

*Jag utgår från att båda kisarna är försäkrade, får ett högkvalitativt foder, Everclean kattsand osv.

nitisen
1

Kattsanden ökar nog inte kostnaden så värst beroende på hur ofta du tänkte byta helt. Mamma har samma kattsand och hon har 6st katter (föder upp) och en sån räcker i snitt en månad och då rensar hon flera gånger om dagen.
Försäkringen blir nog dubbel men det kan finnas rabatter. Maten blir nog också dubbel då du kommer ha två magar att mätta. Överlag ser jag inte att det blir så värst höga kostnader men du bör lägga undan för ett sparande. Både inne och ute katter får skador och sjukdomar och då är det bra med lite pengar att ta från.

Att ha två katter tycker jag är bra. Då kan de aktivera varandra. Min katt var så understimulerad då jag jobbade mycket. Dock så gillar han inte andra katter så värst men älskar hundar så nu har vi katt och valp. :) 

Känner du att du har råd och vill lägga pengar på att ha en till katt så go for it! Bara mysigt. :) Ser inget negativt med det så länge katterna kommer överens. :)

Jax <3

[[pimey]]
1

Har 4 st och ja maten blir ju dyrare och försäkring men upplever inte stt sandinköpet ökar :) kör ibland everclean och ibland extreme Classic som ligger på 15 kg istället för evercleans 10 kg och det är samma pris :) Mina katter skulle inte kunna vi var för sig de mår så mycket bättre av varandra och leker och busar jämt. Jag som jobbar mycket behöver då inte känna skuld att de ligger ensamma och har tråkigt. Så jag säger alltid till folk att köp 2 istället för det komma sluta med att man inom nått/några år köper en till ändå. Det gynnar katten :)

Joohannah
0

Jag har två katter, en ragdoll och en norsk skogkatt. 

Än går de på bebisfoder då båda är unde året. Maten kostar ca 700 kr och  räcker i tre månader. Angående kattsand så brukar 1 låda everclean hålla ca 3 veckor för mig. 

Försäkringen ligger på 1500 /år för den ena och runt 1000/år för den andra.

-Cissi-
0

Mitt torrfoder för mina 2 katter kostar 350kr för 8kg och det räcker i 4 månader. Sen går försäkringen på ungefär samma som #3. Kattsanden går på ungefär 100kr i månaden och blötmat på ca 150kr i månaden.

Jag tycker inte att det blir så mycket dyrare med 2 katter än 1.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .