Bedöm min ragdoll också!
Hej! Såg att det var någon som hade lagt upp bilder på sin ragdoll och ville få respons, så jag tänkte jag gör detsamma!
Min kille är kastrerad sen 2 månader tillbaka, han blir 1 år i slutet av Februari. Jag har köpt honom enbart till sällskap och kommer inte att ställa ut honom! Han väger ca 5,5 kg.
Jag vet att han har dålig ögonfärg och att han är feltecknad. Vet att det är svårt utifrån enbart bild, men vore superkul att höra mer från er som kan lite mer!
Han är kort sagt kanonsnygg tycker jag!!! Tror han blir grym!🙂
Ska man vara petig kanske öronen är aningen små, och så kan man nästan gissa att ögonen är aningen runda och kroppen aningen kort. Svårt att se på bilderna. Lite mera haka hade också varit bra. Men jättefin!
Tycker jag alltså, men jag har haft fel förr. ;)
Jättesnygg var han! Pälsig och fin :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Tycker han är jättefin! Hur är det med bicolors angående färg på frambenen? Räknas det som fel eller är det bara inte önskvärt? Någonstans har jag snappat upp något sånt och just bicolors har jag ingen jättekoll på än :)
Älskar för övrigt den lilla ninja-katten som smög sig in på bilden i inlägg #5 ;)
Tack för er respons!
Angående färgen vet jag inte! Uppfödaren sa "ja han är ju feltecknad", men samtidigt kanske hon också menade att det inte är önskvärt? Det kunde ju vara kul att kolla upp :)
Haha, ja det är vår lilla Norska skogkatt Estelle, hon är allt en riktigt sluging ;) Vill gärna sno all uppmärksamhet!
Vita ben är önskvärda och beror helt på domaren tycke och smak. Vissa kan se förbi benen och kolla mer på typen andra är väldigt strikt med att teckningen ska vara rätt. Prova ställ ut han och se vad dom säger! Oftast är de inte lika petiga när de tävlar från 12 v - 12 månader sen i vuxen ålder blir dom petigare och står det mellan en korrekt tecknad katt och en feltecknad så väljer de oftast den korrekt tecknade. MEN det händer inte alltid såklart det beror som sagt helt på domarna!
Intressant!
Vilka skulle ni säga är hans starka sidor då?
Jag skulle säga typen, han har en väldigt bra typ och riktigt bra bredd över nospartiet bra höjd i pannan och till skillnad från djupdal så älskar jag hans öron:) bra bredd i basen och sitter med bra mellanrum. Det är nog hans styrka enligt mig :) själva tyngden i kroppen är svårt att säga från en bild
#13 Hade det varit en treårig hona på bilden så hade jag också älskat öronen. De har jättefin form och sitter fint. Men nu är det en tio månaders hane, som förhoppningsvis kommer att grovna i och bredda ganska mycket, och då kommer de att se lite små ut tror jag.
Men kul att någon tycker olika, och ännu roligare att någon säger det också. Vi ses här om två år, haha. ;)
#12 Tycker att han har många styrkor, det mesta faktiskt, och jag håller med pimey om både pannhöjd och nosbredd. Ett par roliga styrkor är att han ser ut att ha så lång och buskig svans, trots att han ser kort och fin ut i ansiktet, och att hans stamtavla inte innehåller samma givna stjärnor som tyvärr annars ofta är fallet med så här fina katter (jaja, jag var nyfiken och snokade lite ;). Nu är han visserligen kastrerad, men ändå.
Sen är det såklart svårt att se allt på bild, ögonfärgen är t.ex. jättesvår att se på bilderna, och så är man ju ingen domare direkt. Men ställ ut så får du veta vad en riktig domare tycker, de färgade frambenen kommer han/hon inte ägna mer än max 2 sekunder. 
14# Ja och tur är väl det tänk om alla tyckte likadant ;) Jo jag tror också han kommer bredda på sig mer men hoppas att öronen hänger med ;) som du sa vi får se om 2 år vem som har rätt haha :D
#15 klickade gilla
Jag tycker han är kanonsnygg! <3
Synd på felteckningen (färgade ben).
Bra typ, bra bredd, ser grov och tung ut, bra pälsad.
Lite små öron för åldern, men har du tur så växer de med, det HAR hänt förr. ;)
Lycka till med din fina kille!
Tack för att positiv och rolig respons! Riktigt kul att dessutom höra att ni tycker han är fin ! :)
Åh så söt! Blev alldeles kär! Så fin! 😍
Han är en skönhet!