Slickar på armen
Har en liten fundering bara… Det finns två snart ett halvt år gamla ragdolls hemma hos mig. Den ena - Arwen - hoppas gärna upp i knät och är urgosig, men hon lägger sig platt i knät och slickar i armvecken och trampar liksom med tassarna mot armen. Supermysigt, men varför gör hon så? Vad är det för sorts beteende? 😍
Hon mjölktrampar, som hon gjorde med sin mamma, så hon visar bara sina mysiga sidor.
Åh! Är det ett bra tecken? Gör de så på alla eller borde jag känna mig omtyckt? :D Anade väl att det var något sådant eftersom hon spinner samtidigt. Supermysig liten tös!
Tja ja det anser jag ju. Min katt gör det innan han lägger sig tillrätta och ger även ifrån sig kattungepip och knirrar, så det är bara att låta henne hållas. Du kanske är mamma2 i den situationen.
Sedan finns det rapporter om kattungar som tagits för tidigt från mamma, som snuttar och har sig, men min vara kvar hos mamma i fem månader, så jag tror att det är ett mysbeteende.
Hon var 12 veckor när vi hämtade henne, det ska väl inte vara för tidigt? Mysigt är det i alla fall! Lilla gosfian :)
Min 2,5 år gamla sheldon går alltid upp och trampar på magen, och tittar rakt fram, som i trans. haha!