Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1090 ggr
meyja
6

Låna Avelshane? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags scannades Balthazars hjärta och njurar ua. :)

Nu är han redo att ta emot några honor för parning, han kommer att stå till förfogande en kort tid innan kastrering - beroende på hur han trivs och sköter sig ;) som fertil. 

Han har möjlighet att lånas ut till några få honor förutom mina egna.

Är du intresserad, har en bra och frisk hona som kan passa, så är du välkommen att höra av dig så funderar vi tillsammans ifall Balthazar kan vara något för din hona. Jag vill att kombinationen ska bli bra och att där helst blir något jag själv skulle kunna tänka mig att vilja köpa tillbaka. :) Jag förbehåller mig därför rätten att säga nej om jag inte tror på kombinationen, men du är hjärtligt välkommen med en förfrågan. Jag vill gärna att han används något även utanför mitt eget avelsarbete innan han kastreras då han har bra kvaliteter. :)

IDP*Amourellas Lord Balthazar

RAG a 04

Född 2013-01-25

HCM dna n/n

Scannad ua hjärta och njurar 2014-01-19

Show: Ädelkatten 2013-12-08 1xCAC, 1xBIV, 1xNOM

Vikt vid 11 månader: 5,26 kg

Stamtavla

Se mer bilder på hemsidan:

http://ragdolls.dinstudio.se/empty_93.html

[Skörbjugg]
1

Supergullig, måste jag bara sticka in 😃🌺

[Isadolls]
0

Han ser väldigt fin ut :)) När har du tänkt kastrera honom? Kanske av intresse .

meyja
4

Balthazar är inte bara vacker, han har ett underbart temperament också och det är inte minst viktigt att tänka på i aveln. Han är en stor nallebjörn som är snäll med allt och alla, blir inte stressad av nya miljöer, människor eller ens löphonor, han låter sig bäras på och hanteras av alla, även små barn kan kånka på honom (trots att han bott hos fodervärd utan barn sedan han var 12 veckor) och han bara myser och trivs med allt. <3

Jag planerar att ha honom fertil i ett par månader (kastrerar tidigast i april), kanske rentav ända fram till sommaren OM han mår bra som fertil, inte börjar vanka, skrika på honor och spraya. Det är lite beroende på om han hunnit para och fått de av mina honor dräktiga som jag tänkt ha till honom.