Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 955 ggr
cachavacha
2014-01-23 22:41
1

Utställning

Jag är en ganska nybliven ragdollägare men har varit intresserad av rasen länge, och i helgen var jag på min första ragdollutställning (dock bara som besökare, Diego fick stanna hemma 🙂). Det var jättekul att se alla katter, så fina de var! Jag förstår ju varför man har utställningar ur ägarens perspektiv, men hur är det med katterna? Tycker de verkligen att det är roligt att vara på utställning?

[[pimey]]
2014-01-23 23:01
0

Mina älskar det! De myser i buren och när de är på domarbordet så spinner de och gosar med domarna :) skulle aldrig ställa ut en katt som inte trivs

mariejo
2014-01-23 23:36
0

Jag var på min första kattutställning med Ronja i november. Hon har ett otroligt härligt lugn och anpassar sig snabbt till nya situationer. Både hotellvistelsen och utställningen skötte hon utmärkt, hon fann sig väldigt snabbt både i buren, i famnen och på domarbordet. Jag var nog mer nervös än hon!

cachavacha
2014-01-24 00:28
0

Intressant att höra, tack för svaren :) Hur reagerar de på att det är massa andra katter överallt? Tog det lite tid att vänja sig, eller var det kul redan från början? Och får katterna hälsa på varandra eller är det bara i buren som gäller? :)

[[pimey]]
2014-01-24 07:49
0

Man tillåter oftast i te sina katter att hälsa på varandra pga smittorisken och risken att de gör illa varandra . Därför spritar sig domarna efter varje katt och domarbordet med. Assistenterna står också med god avstånd från varandra med katternas blick från varandra.