Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 912 ggr
marimar
0

Hård marknadsföring av Orijen

Den senaste tiden har det varit mycket "demonstrationer" av kattfodret Orijen. Ofta i samband med bra priser på Ever Clean. Vad jag förstått är det samma företag som står bakom dessa två produkter.

Försäljarna kör ju alltid med samma sak: Vad har du för foder nu? Och så kommer det att det fodret har alldeles för låg kötthalt och för mycket spannmål…

Och att Orijen är så mycket bättre, än det mesta.

Självklart förstår jag att de vill sälja sin produkt :) 

Men nu vill jag veta vad NI säger om det fodret. Är det bara positivt?

SannnaH
2

Har märkt samma sak! Både facebook och instagram kör de hårt med. Jättebra tycker jag! De ägs av Tree of Pets som precis som du säger även har everclean, men också iams, acana, eukanuba med flera. Orijen är i dagsläget det enda torrfoder mina katter får. Jag ger någon enstaka gång när katterna matvägrar blötmaten. Krossar och smular över blötmaten så går den ner i ett nafs :) Så på plussidan för mig är att katterna tycker det är gott, tillsammans med trevlig personal på deras kundcenter, lågt spannmålsinnehåll och att det säljs i min närmsta djuraffär. Nackdelar är att det är ganska dyrt, har en del ingredienser jag helst skulle önska inte fanns, samt att det tillverkas på andra sidan jordklotet. Så nej, inte bara positivt :)

Lena129
0

Som sagt, Orijen är det enda foder min katt VILL äta. Innehållet är bättre än de flesta andra. Själv skulle jag föredra att Barfa men det blir för omständigt. Färskfoder för katt skulle jag ge om det fanns ett komplett. Orijen är dyrt i inköp men det blir inte dyrare än ett billigare eftersom det går åt mindre.

//

Lena

[Raggababa]
0

Har du märkt att katterna äter mindre blötmat? Eller bara mina som blev trötta på blötmaten? De får Royals Ragdoll också men Orijen går åt mest.

Vilken bra idé att smula Orijen över blötmaten, det har jag aldrig provat för jag en som vägrar äta torrfoder.

Jag ska prova det direkt.🙂